Genom att du skapar en personalhandbok åt dina medarbetare ökar du möjligheten för dem att aktivt använda riktlinjerna i sitt dagliga arbete. Nedan får du 18 tips att tänka på när du skapar dina riktlinjer att använda i personalhandboken. Vill du skapa en renodlad personalhandbok följer du tipsen, men anpassar innehållet till vad du anser vara allra viktigast för din personal att ha snabb tillgång till. Börja alltså med att skapa riktlinjerna, gå sedan vidare med personalhandboken och använd riktlinjerna som bas. Ett extratips: Tala om för dina medarbetare vad det är med personalhandboken som gör att de vinner på att läsa och använda den. Det är för dem den är gjord.
SUPERERBJUDANDE JUST NU!
Ledarskap utan flum!❤️
Den perfekta inspirationsboken för dig som vill bli ännu bättre på att motivera personalen. Du får konkreta, snabba tips och metoder att använda i jobbet varje dag.
”Här finns råd om allt från rekrytering, hur man motiverar och ger feedback, till hur man skapar meningsfulla möten och säger upp medarbetare.”
Tidningen CHEF
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan
här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
om allt från marknadsföring och ledarskap till hur företagarlivet blir lättare och roligare.
Många som kommer till den här sidan gillar att få påminnelser genom våra gratis tipsbrev som du kan få som inspiration direkt i e-posten. Läs om dem och prenumerera gratis
Alla böcker är konkreta och innehåller tips och råd som du kan använda direkt: