Ett mission statement är en viktig del i alla företag eftersom det definierar vad man gör och varför man finns. Ett idealiskt mission statement är kort och lättbegripligt så att alla kan komma ihåg det.
Gör det inte krångligare än så. Idén med ett mission statement är inte att försöka visa hur smart du är - utan att faktiskt hitta ett gemensamt verktyg som alla kan förstå och använda. Glöm inte det.
Om du kan komma fram med ett mission statement som alla i företaget och företagets intressenter kan repetera klockan 0300 på morgonen efter en blöt fest så är du hemma.
350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)
En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB
Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan
här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊