Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Ordlista

Ordlista - Marknadsföring av tjänster

Marknadsföring av tjänster

Har du tänkt på varför vissa konsulter kan ta 100 000 för en föreläsning medan andra får kämpa för att få föreläsa gratis? Och har du tänkt på varför vissa frisörer kan ta 2 000 kronor för att klippa någon medan andra får nöja sig med 200 kronor?

Egentligen är det inget mysterium. De tjänsteföretag som kan ta mycket betalt är de som är mest erkända och mest efterfrågade. Men hur blev de det? Är de bättre än alla andra? Kan de mer? Ibland är det så, men oftast inte. De som tar bäst betalt och har roligast jobb har bara förstått att den som säljer tid och kunskap måste jobba hårdare med att marknadsföra sig själva än de som säljer grejor behöver göra. De som tjänar mest på att sälja tid och kunskap har jobbat hårt för att bli erkända som experter. De lägger också ner mycket tid på att synas på rätt sätt och de koncentrerar sig på att få rätt kunder. Egentligen tre saker alltså – Bli expert, syns på rätt sätt och jaga efter rätt kunder.

Grunden till de stora pengarna bygger du genom att slipa till dig själv och ditt företag så marknaden ser vilket vasst verktyg de får i dig – och de får gärna vara lite imponerade. När det är klart kan du sikta in dig på dem som är villiga att betala mer för din tid - och du kan samtidigt släppa dem som inte är bra att ha som kunder. Låter inte det skönt? Tänk att ha kunder som är intresserade av resultatet, inte vad det kostar. Det är vad den här boken ytterst handlar om. Hur du får de kunder som alla tjänsteföretagare vill ha – och slippa snåljåpar, gnällspikar och dem som bara stjäl din energi.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges populäraste handbok för dig som säljer dina kunskaper❤️



"Helt suverän "mänsklig" bok om marknadsföring/försäljning! Har läst många böcker genom åren i detta ämne, men inte någon i stil med den här i mycket positiv bemärkelse! tack!"
Mona Härlin, villasjöviken AB

"Den här boken har gett mig mer självförtroende i att använda andra vägar än de konventionella för att sälja mina tjänster."
Isabelle Arnheim, STRATEG Företagslösningar

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊




-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Och vad vill du göra nu?

Jag vill läsa massor av gratis tips om allt från marknadsföring och ledarskap till hur företagarlivet blir lättare och roligare.

Jag vill prenumerera på smarta tips gratis
Många som kommer till den här sidan gillar att få påminnelser genom våra gratis tipsbrev som du kan få som inspiration direkt i e-posten. Läs om dem och prenumerera gratis på den här sidan.

Jag vill titta in i bokhandeln
Alla böcker är konkreta och innehåller tips och råd som du kan använda direkt:
  • Alla nyheter
  • Smarta böcker om marknadsföring
  • Lyckade starta eget-böcker
  • Superbra böcker för chefen
  • Konkreta böcker om att göra affärer på internet
  • Handfasta böcker om personlig utveckling
  • Vassa böcker om att sälja
  • Enkla böcker om företagsekonomi och affärsjuridik



  • << Tillbaka till ordlistan


    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se