Ju mer du vet om kunderna desto lättare kommer du att träffa rätt när du vill tillfredsställa deras behov. Som företagare vill du veta allt om kunderna. Du vill veta vad kunderna saknar, vad du kan bli bättre på och hur du ska göra för att bli bättre på ett sätt som tilltalar kunderna. Det kan du få veta om du gör kundundersökningar. Om du tycker att ditt företag är för litet för att ta reda på vad kunderna tycker så har du fel, allt handlar om i vilken omfattning du gör det. Du behöver ju inte anlita SIFO för att få reda på vad kunderna tycker. Du kan göra det på ett bättre och mer personligt sätt själv och som en positiv bieffekt kommer kunderna att känna att du faktiskt bryr dig om dem.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Och vad vill du göra nu?
Jag vill läsa massor av gratis tips om allt från marknadsföring och ledarskap till hur företagarlivet blir lättare och roligare.
Jag vill prenumerera på smarta tips gratis
Många som kommer till den här sidan gillar att få påminnelser genom våra gratis tipsbrev som du kan få som inspiration direkt i e-posten. Läs om dem och prenumerera gratis
på den här sidan.
Jag vill titta in i bokhandeln
Alla böcker är konkreta och innehåller tips och råd som du kan använda direkt:
Alla nyheter
Smarta böcker om marknadsföring
Lyckade starta eget-böcker
Superbra böcker för chefen
Konkreta böcker om att göra affärer på internet
Handfasta böcker om personlig utveckling
Vassa böcker om att sälja
Enkla böcker om företagsekonomi och affärsjuridik