Sätt att gruppera kunder på en marknad. Kunder inom samma grupp liknar varandra och kan behandlas på liknande sätt.
350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)
En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB
Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan
här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
om allt från marknadsföring och ledarskap till hur företagarlivet blir lättare och roligare.
Segmentering handlar i företagsvärlden om att dela upp. Det som delas upp i olika grupper är kunder, produkter och marknader till exempel. Allt för att göra det lättare att sikta in sig mer precist på de kundgrupper man vill nå. Kunder kan delas upp i segment som kön, ålder, var de bor. Produkter kan segmenteras i grupper som dyrare och billigare produkter eller högre respektive lägre kvalitet.
Många som kommer till den här sidan gillar att få påminnelser genom våra gratis tipsbrev som du kan få som inspiration direkt i e-posten. Läs om dem och prenumerera gratis
Alla böcker är konkreta och innehåller tips och råd som du kan använda direkt: