Vad är relationsmarknadsföring egentligen? Jo, det handlar förstås om att skapa så goda relationer med kunderna att de vill stanna kvar länge och skapa lönsamhet just på sikt. Man pratar om kunders livstidsvärde inom relationsmarknadsföring och det betyder hur mycket man kommer att tjäna på en kund så länge han/hon är kund, inte bara räkna varje inköp eller affär för sig. För en livsmedelsbutik till exempel så är en kunds livstidsvärde inte de 2 000 kronor kunden lägger ner på inköp under en månad utan de inköp kunden gör under hela den tid han/hon är kund. En livsmedelsbutik som tänker relationsmarknadsföring inser snabbt att 2000 kr i månaden är 24 000 kr per år och 240 000 kronor på tio år.
SUPERERBJUDANDE JUST NU!
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️
Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet
"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan
här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
om allt från marknadsföring och ledarskap till hur företagarlivet blir lättare och roligare.
Många som kommer till den här sidan gillar att få påminnelser genom våra gratis tipsbrev som du kan få som inspiration direkt i e-posten. Läs om dem och prenumerera gratis
Alla böcker är konkreta och innehåller tips och råd som du kan använda direkt: