Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies
här
.
Startsidan
Böcker
Artiklar
Om oss
Våra kunder
Våra författare
Kontakta oss
Press
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom
Testa dig själv
Är ditt företags Internetsatsning en stolthet eller en skam?
Här kan du genom att svara på några enkla frågor få en rimlig uppfattning om hur mycket pengar ditt företag kommer tjäna på Internet under nästa år...
Har ditt företag en hemsida?
Nej, vi behöver inte någon närvaro på nätet.
Ja, vi har en som uppdaterades senast i våras.
Naturligtvis. Jag förstår att nätet är framtiden och att de stora elefanterna som dansade ner i kärret under dotcom-döden bara visade oss andra fegisar vad man inte skulle göra och nu gör vi som man ska göra - tack till dem som gick före.
Har ni byggt in tankar på vinst i allt ni gör med sidorna?
Vinst?
Nja, vi har sidorna mer för information.
Det är klart att vi har, Vi vet exakt vad kunderna vill ha eftersom vi frågat dem och sidorna börjar dra in pengar som resultat av det. Webbsatsningen är redan lönsam eller kommer att bli det inom kort.
Vet du vad du ska sälja på Internet?
Det går inte att sälja våra produkter via nätet.
Vi säljer inte, vi informerar bara.
Vi vet att den information som vi lägger ut på nätet ger kunderna ett bra underlag för köpbeslut. Vi får jobbet gjort genom att både vara personliga och informativa.
Är du rädd för den nya tekniken?
Skitskraj - jag hoppas att ingen upptäcker hur lite jag kan.
Det är bökigt men det finns folk här som kan ta tag i det.
Det är en del att sätta sig in i men om man bara ger det en chans och struntar i vilka manicker som gör att det fungerar och istället fokuserar på vilka fantastiska möjligheter som finns så är det ganska lätt. Det gäller att hyra in det man inte klarar själv.
Hur ser du på innehållet på din hemsida?
Innehåll? Du menar alla erbjudanden om produkter?
Vi beskriver vår affärsidé och presenterar personalen på bild.
Vi vet att det är viktigt att bli känd för något speciellt på nätet och jobbar aktivt med innehållet och förklarar saker som många tycker är svåra, på ett lättare sätt. Vi håller sidan uppdaterad och lägger in nytt som kunderna frågar efter eller som vi själva tar initiativ till.
Hur har du skapat naturliga stigar på din hemsida?
Jag fattar inte ens vad du babblar om.
Vi har en meny med olika kategorier där man kan gå vidare in på andra sidor.
Vi har byggt naturliga stigar som är olika för olika typer av besökare. Det gemensamma med alla stigar är att de på ett naturligt sätt leder besökaren vidare mot det svar vi helst vill ha av alla besökare.
Vad har du gjort för att andra ska hitta dina sidor?
Vadå? Vi är ju på Internet, det räcker väl?
Vi har berättat för alla kunder att vi finns på nätet.
Vi har registrerat sidorna hos de 10 viktigaste sökmotorerna och gör det enkelt för oss genom att planera återregistreringar var sjätte vecka. Dessutom har vi tänkt igenom varje sidas metataggar för att flirta med sökmotorerna. Vi har också byggt satellitsidor för viktiga delar av vårt företag som vi tror kan vara attraktiva trafikdragare. I all vår reklam talar vi om varför man ska besöka vår sida. Vi har alltså inte bara hemsidesadressen tryckt på bilen utan lägger till ett skäl som talar om för folk varför de ska gå dit.
Hur ser din affärsmodell för nätet ut?
Vi har ingen.
Att vi ska försöka tjäna pengar på sidan, inte bara göra så att den betalar sig själv.
Vi jobbar på många fronter samtidigt. Vi har sidor med smart innehåll. Vi har ett nyhetsbrev.Vi har registrerat sidorna på branschsidor, i sökmotorer och i kataloger. Vi har samarbetspartners på nätet och utanför, deltar i branschens diskussionsforum. Vi har en bra statistiktjänst så vi får ärliga svar om vad vi ska förändra. Och mycket mer.
Vem är det som gör dina sidor?
Det är min grabb. Han går i högstadiet/ gymnasiet och har gått en kurs i skolan.
Jag gör den själv eftersom jag är den som bäst förstår vad kunderna vill ha.
Jag har lagt ut jobbet på en webbdesigner men följer arbetet eftersom det är jag som kan mitt område bäst. Jag vet att en hemsida fungerar när den som kommer dit får vad den kom dit för och att en del webbdesigners är bra på teknik men inte på kommunikation. Jag är inte rädd för att fråga om jag inte förstår något.
Ärligt talat, vad tror du att din hemsida kan göra för jobb åt ditt företag?
Inte mycket, men alla andra har hemsidor, så vi har en också.
Tja, det får framtiden utvisa.
Jag vet att min hemsida kan sälja produkter - direkt eller indirekt. Jag kan imponera på kunder och samarbetspartners. Jag kan spara kostnader för trycksaker. Jag kan informera kunderna mycket mer och bättre och massor av andra saker.
Dela det här:
Våra mest sålda böcker
Vi två - Varje relation har sin egen historia – nu kan ni berätta er
Varje relation har sin historia inbyggd - nu kan ni berätta...
Varje relation har sin historia inbyggd - nu kan ni berätta er ❤️❤️❤️
Varje relation har sin historia inbyggd - nu kan ni berätta er...
279 kr
Hur du blir din egen bästa vän - Blir 2025 året då du äntligen tänker lite mer på dig själv?
Här är handboken du aldrig fick när du föddes. Boken som...
Här är handboken du aldrig fick när du föddes. Boken som visar hur du ska göra för att ta hand om dig själv genom livet. Läs mer...
Här är handboken du aldrig fick när du föddes. Boken som visar hur du ska göra...
249 kr
Boken om mig - 300 frågor som berättar en livshistoria 180 000 sålda i fyra länder
Nu är det lätt för vem som helst att skriva sin...
Nu är det lätt för vem som helst att skriva sin livshistoria. I den här boken svarar du direkt på 300 frågor om ditt liv och snart har du en egen självbiografi. Läs mer...
Nu är det lätt för vem som helst att skriva sin livshistoria. I den här boken...
269 kr
Mitt hus - Årets smartaste och roligaste bok för husägare
Samla allt du annars glömmer om ditt hus på ett och samma...
Samla allt du annars glömmer om ditt hus på ett och samma ställe. Läs mer...
Samla allt du annars glömmer om ditt hus på ett och samma ställe. Läs mer......
289 kr
Så blir du framgångsrik - utan pengar, utan kontakter och med helt fel bakgrund
Här kommer boken som visar dig exakt (och steg för steg) hur...
Här kommer boken som visar dig exakt (och steg för steg) hur du ska göra för att komma dit du vill i livet, oavsett om det handlar om att bli rik, få lyckligare relationer, göra en spikrak toppkarriär eller bara sparka dig själv i rumpan framåt. Läs mer här...
Här kommer boken som visar dig exakt (och steg för steg) hur du ska göra för att...
249 kr
Våra Familjerecept
Vem känner du som borde göra en egen kokbok? I den här fina...
Vem känner du som borde göra en egen kokbok? I den här fina boken skapar du en egen. Den perfekta presenten till dig eller någon annan du tycker mycket om. Läs mer...
Vem känner du som borde göra en egen kokbok? I den här fina boken skapar du en...
249 kr
Våra mest lästa artiklar
10 smarta saker att säga till dina kunder
Gör bättre informationsmaterial och sälj mer så här
Sju misstag jag inte skulle göra idag om jag startade eget
Sälja mer i butik - så gör du
Tips om effektivare besöksbokning