Läs vad andra tycker längre ner på sidan
Det här är en bok helt inriktad på att ge dig lust att börja sälja. Du får handtagen du behöver för att lyckas med kundmöten, får kunderna att gilla dig direkt och få större självförtroende i alla de där situationerna du inte trodde att du gillade.
Hemligheten är egentligen att hitta din egen säljstil. Du får några vänligt menade sparkar i baken som lyfter dig och ditt företag helt enkelt.
Garanti: Om du inte känner dig bekvämare som säljare efter att ha läst den här konkreta tipsboken får du både pengarna tillbaka och behåller boken.
Här är alla 40 lektionerna:
(Och du får hemläxor att jobba med till alla)
1. Så här lätt blir du motiverad att sälja
2. Lär dig att sätta smarta och personliga mål som peppar dig
3. Den absolut viktigaste frågan för alla som säljer något
4. Hitta din egen säljstil och bli trygg på en gång
5. 9 skäl till varför du och jag och alla andra köper saker (viktigt att veta)
6. Vad är det du säljer egentligen – och till vem?
7. Hur du visar kunderna vad de får av ditt företag som man inte får av andra
8. Hur du skaffar en hälsosam koll på konkurrenterna
9. Så vinner du över dina större konkurrenter varje gång
10. De bästa säljarna lägger sin tid på rätt kunder - så här ska du tänka
11. Hemligheten som får kunderna att gilla dig direkt
12. Förbättra ditt informationsmaterial så här snabbt och sälj mer automatiskt
13. Var snäll – var en vän till dina kunder och sälj ofantligt mycket mer
14. Lär dig att lyssna bättre – och sälj mer
15. Hur du ser till så att kunderna inte hör av sig till dina konkurrenter
16. Hur du säljer till tusentals personer samtidigt
17. Så här bokar du kundmöten och säljer per telefon - och känner dig bekväm
18. Så förbereder du riktigt bra kundmöten
19. Så ökar du ditt självförtroende inför kundmöten
20. Så gör du riktigt bra kundbesök
21. Hur du gör en säljpresentation som sticker ut.
22. Frågetekniker som alla framgångsrika säljare använder
23. Att bemöta invändningar och vinna
24. Konsten att fråga efter ordern (utan att darra på läppen)
25. Hur du förhandlar och vinner
26. Att göra efter kundbesöket (som de flesta missar)
27. Lär dig att skriva offerter som säljer (och inte bara rabblar fakta)
28. 5 saker som du alltid kan vinna även om kunden säger nej
29. Att nätverka på rätt sätt för att sälja - tipsen som tar dig framåt
30. Hur du ger andra ett intryck av dig som de verkligen minns
31. Så säljer du på ett lunchmöte på rätt sätt
32. Att få tillbaka förlorade kunder - tipsen som dina konkurrenter inte vet om
33. Hur du skapar en kundservice som håller fast kunderna hos dig
34. Ta hand om klagomål på ett säljande sätt - och vinn kundens hjärta
35. Hur du får andra att hjälpa dig att sälja - och tycka om det
36. Ett lätt sätt att skapa mycket högre trovärdighet för det du säljer
37. Hur du håller kunderna varma mellan köpen
38. De tio viktigaste frågorna du kan ställa till kunderna efter att jobbet är gjort
39. Bli bättre på att fira framgångar - bli lite egoist
40. Hur du motiverar dig själv att gå framåt när det är tufft – för det är det ibland
Om författaren: Stefan Ekberg har skrivit ett trettiotal böcker om företagande och personlig utveckling.
Så här tycker läsarna:
"Tack för en mycket bra bok, jag fick den i min hand igår och har plöjt i stort sett hela under kvällen/natten. Detta trots att jag som småbarnsmor behöver min sömn."
Ulrika Thorstrand, Kontorsfixarna Stockholm AB
”Jag gillar upplägget av innehållet i boken. Det är tydligt och enkelt att läsa i kapitelform och att växla mellan olika områden. Råden och tipsen på övningarna är bra och jag har testat dem i mitt säljarbete och fått fler och bättre argument för min produkt. Med bokens hjälp har jag kunnat sätta ord på det som jag i viss mån redan visste men inte riktigt kunde sätt ord på. Har även hittat fler bra argument. Jag tycker att den täcker in hela säljområdet på ett bra sätt. En bok som denna ska vara "lättläst" handgriplig vilket jag tycker att den är.”
Helena Magnusson
”Entusiasmen och de väldigt konkreta tipsen. Framförallt budskapet att alla egentligen kan sälja, och de flesta mer än vad de tror är möjligt. Den har delvis hjälp mig att se möjligheter samt har fungerat som bekräftelse på att jag ibland gör rätt när jag lägger tid på mindre enkla saker. ”
Nils Eliasson
"Tack för en mycket bra bok, jag fick den i min hand igår och har plöjt i stort sett hela under kvällen/natten. Detta trots att jag som småbarnsmor behöver min sömn."
Ulrika Thorstrand, Kontorsfixarna Stockholm AB
”Jag gillar upplägget av innehållet i boken. Det är tydligt och enkelt att läsa i kapitelform och att växla mellan olika områden. Råden och tipsen på övningarna är bra och jag har testat dem i mitt säljarbete och fått fler och bättre argument för min produkt. Med bokens hjälp har jag kunnat sätta ord på det som jag i viss mån redan visste men inte riktigt kunde sätt ord på. Har även hittat fler bra argument. Jag tycker att den täcker in hela säljområdet på ett bra sätt. En bok som denna ska vara "lättläst" handgriplig vilket jag tycker att den är.”
Helena Magnusson
”Entusiasmen och de väldigt konkreta tipsen. Framförallt budskapet att alla egentligen kan sälja, och de flesta mer än vad de tror är möjligt. Den har delvis hjälp mig att se möjligheter samt har fungerat som bekräftelse på att jag ibland gör rätt när jag lägger tid på mindre enkla saker. ”
Nils Eliasson