Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Intervjuer

Intervju med Pål Arthursson


1.
Namn: Pål Arthursson
Företag: Globograf Sverige AB
Webbadress: www.globograf.se


2.
Vad kan du/ni hjälpa andra i Redaktionens nätverk med?
Globograf Sveriges uppdrag är att utveckla och producera information med text, bild och grafisk lösning så att produktionen uppnår maximal kommunikativ effekt. Vi producerar tryckt information med rätt kvalitet till bästa pris. Våra uppdragsgivare finns i företag, organisationer och offentlig sektor. Vi producerar bland annat böcker, tidningar och företagsinformation.

Med vår hjälp kan du avsevärt öka din trovärdighet på marknaden och visa att du har en tätposition i din bransch. Vi ger dig verktygen som behövs för att signalera till omvärlden att din organisation är ledande inom verksamhetsområdet. Det som så ofta kallas att äga frågan.

Det som utmärker vårt arbete är rak och tydlig kommunikation, både språkligt och visuellt. Den självklara utgångspunkten för oss är att varje uppdrag och produktion har unika förutsättningar. Våra honnörsord är lyhördhet, insikt, engagemang och kommunikations-förmåga.


3.
Vilket/vilka är de viktigaste skälet/skälen till att kunder ska välja er?
Vår utgångspunkt i mötet med uppdragsgivaren är självklart att varje projekt är unikt. Det innebär att vi varje gång står inför en specifik kommunikationsutmaning som alltid har unika möjligheter. Produkten är alltså skräddarsydd, men grundmodellen är densamma. Vi kallar den modellen De tio stegen.

1. Analys och strategi. Vad är utmaningen och vad är målet med projektet? Vad är den optimala lösningen för att nå målet när det gäller ekonomi, tidsplan och övriga resursinsatser?

2. Kortfattad projektbeskrivning.

3. Vi tillsätter en projektledare och en projektgrupp med rätt kompetens.

4. Vi fastställer en budget som blir ett av de viktigaste styrinstrumenten under projektets gång.

5. Tidsplanen läggs fast. Den utgör den stabila grunden och blir ett viktigt styrinstrument för att säkerställa projektets olika delmoment.

6. Textproduktionen startar, med högsta läsvärde och maximal kommunikationsöverföring som mål.

7. Vi tar fram illustrationer i form av bilder, tabeller och grafer. Syftet är i första hand att förstärka budskapet.

8. Den grafiska formen ger en lockande helhet som skapar nyfikenhet och läslust, ökar läsbarheten och höjer förståelsen. Allt för att maximera informationseffekten.

9. Kvalitetssäkring i form av faktagranskning och korrekturläsning.

10. Under vår övervakning övergår projektet i teknisk produktion med repro, tryck och bindning


4.
Hur kontaktar man dig/er bäst?
Ett Besök är alltid trevligast men kanske inte det lättaste att genomföra. Lyft luren och ring 042-38 64 08, vi svarar alltid.



<< Gå tillbaka och gör intervjun!     << Tillbaka till Tidigare Intervjuer    

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se