Tänk dig ett kakrecept med alla steg.
Den här boken är upplagd precis så, som ett recept på exakt vad du ska göra med dina sidor för få Google att leverera mer trafik till din sajt i år. Boken tar hänsyn till Googles senaste uppdatering – Hummingbird som förändrat runt 90 % av alla sökningar - med andra ord - nästan allt. Boken är skriven för dig som lätt blir uttråkad av tekniskt babbel och gillar att få saker gjorda snabbt.
Här är frågorna som boken svarar på snabbt:
Akuta frågor
Bjud på en dejt och vinn Googles hjärta
Svaren på frågorna som får dig att andas ut ett tag
Tekniska saker som egentligen är väldigt enkla att fixa
Och förstås
...Och mer - allt beskrivet så att du kan göra något åt det direkt när du läser.
Beställ boken hos Adlibris som e-bok
Funkar det här verkligen?
Tro inte på oss, sök på frasen "Starta eget" hos Google och du kommer att se att vår sajt om att starta eget ligger etta, före stora statliga sidor och många andra gigantiska sidor om samma ämne. Allt tack vare metoderna i boken.
Så här tycker några läsare hittills
"Vilken fantastisk bok du skrivit. Jag håller på att läsa Google ♥ dig och har bara kommit halvvägs än så länge. Vilken skatt jag håller i. Är så tacksam att du skriver böcker åt oss små och stora företag. Jag blir så inspirerad att ta tag i min webbsida. Önskar jag kunde uttrycka mer i ord hur glad jag är över det värdefulla innehåll som du levererar. Har haft så mycket glädje över alla böcker du skrivit.
Frida, Pärlverkstan
"Boken ger svar på många svåra frågor som jag inte ens visste fanns när det gäller hur nuvarande Google fungerar, vad jag kan (och kanske måste) tänka på när det gäller sökmotoroptimering och hur en hemsida behöver byggas upp för att vara ”någon” i Googles värld. Google blir smartare och "mänskligare", och då måste hemsideinnehållet följa med och matcha detta om min hemsida ska komma med högt uppe i sökresultaten. Har jag nu lärt mig. Jag har läst över 20 böcker från redaktionen.se, och med utgångspunkt från sitt smala perspektiv är nog den här den bästa, när den förklarar en svårbegriplig och föränderlig SEO-verklighet. Tack Stefan!"
Lollo Vestlund
"Som vanligt får man en smäll i ansiktet när man läser era böcker. Jaha, tänker man först, måste jag verkligen. Och sedan händer något magiskt: Man fattar! Och man gör. Och man får resultat. Ännu en fantastisk bok från er. Jag bugar mig."
Elisabeth Karlgren, Stockholm
"Så mycket för så lite pengar. Otroligt. När man först kommer över sitt eget motstånd för förändring så känner man sig plötsligt som kungen av Google. Jag jobbar nu intensivt med att göra de enklaste sakerna först och kommer snart att ge mig på det som tar lite längre tid (att skaffa authorship till exempel). Tack för en superbok."
Lennart i Skövde
"Jag kände mig tvingad att köpa den här boken eftersom man måste hänga med, fast jag egentligen inte ville. Det går ju redan bra. Jag är glad att jag köpte den och fascinerad över att inte medierna skrivit något om den här stora omställningen. Allt har förändrats. Och jag ska med."
Peter T, IT-chef
"Jag tycker som vanligt bäst om tonen i boken. Stefan Ekberg har en förmåga att prata direkt till mig och få mig att känna mig smart inom ett svårt område. Det uppskattar jag. Jag vågar inte säga det men jag har bara kommit halvvägs i boken. Det beror mest på att sidorna blir invikta och rödmarkerade och jag nästan blir stressad över allt man kan göra. Jag älskar era böcker men jag vet inte om min webbdesigner gör det längre eftersom han får ändra allt hela tiden."
Linnea Forsberg, Malmö
"Jag gjorde som du sa i boken: Stängde in mig på ett hotellrum i två dagar och gjorde en handlingsplan enligt boken. När jag kom tillbaka till jobbet tog jag kopior och sa: Det här ska vi göra. Vi ser redan resultatet. Tack!"
Bernt Johansson, Solna
"...skriven för dig som blir uttråkad av tekniskt babbel och gillar att få saker gjorda snabbt."
Postens kundtidning Du & Co
"Vilken fantastisk bok du skrivit. Jag håller på att läsa Google ♥ dig och har bara kommit halvvägs än så länge. Vilken skatt jag håller i. Är så tacksam att du skriver böcker åt oss små och stora företag. Jag blir så inspirerad att ta tag i min webbsida. Önskar jag kunde uttrycka mer i ord hur glad jag är över det värdefulla innehåll som du levererar. Har haft så mycket glädje över alla böcker du skrivit.
Frida, Pärlverkstan
"Boken ger svar på många svåra frågor som jag inte ens visste fanns när det gäller hur nuvarande Google fungerar, vad jag kan (och kanske måste) tänka på när det gäller sökmotoroptimering och hur en hemsida behöver byggas upp för att vara ”någon” i Googles värld. Google blir smartare och "mänskligare", och då måste hemsideinnehållet följa med och matcha detta om min hemsida ska komma med högt uppe i sökresultaten. Har jag nu lärt mig. Jag har läst över 20 böcker från redaktionen.se, och med utgångspunkt från sitt smala perspektiv är nog den här den bästa, när den förklarar en svårbegriplig och föränderlig SEO-verklighet. Tack Stefan!"
Lollo Vestlund
"Som vanligt får man en smäll i ansiktet när man läser era böcker. Jaha, tänker man först, måste jag verkligen. Och sedan händer något magiskt: Man fattar! Och man gör. Och man får resultat. Ännu en fantastisk bok från er. Jag bugar mig."
Elisabeth Karlgren, Stockholm
"Så mycket för så lite pengar. Otroligt. När man först kommer över sitt eget motstånd för förändring så känner man sig plötsligt som kungen av Google. Jag jobbar nu intensivt med att göra de enklaste sakerna först och kommer snart att ge mig på det som tar lite längre tid (att skaffa authorship till exempel). Tack för en superbok."
Lennart i Skövde
"Jag kände mig tvingad att köpa den här boken eftersom man måste hänga med, fast jag egentligen inte ville. Det går ju redan bra. Jag är glad att jag köpte den och fascinerad över att inte medierna skrivit något om den här stora omställningen. Allt har förändrats. Och jag ska med."
Peter T, IT-chef
"Jag tycker som vanligt bäst om tonen i boken. Stefan Ekberg har en förmåga att prata direkt till mig och få mig att känna mig smart inom ett svårt område. Det uppskattar jag. Jag vågar inte säga det men jag har bara kommit halvvägs i boken. Det beror mest på att sidorna blir invikta och rödmarkerade och jag nästan blir stressad över allt man kan göra. Jag älskar era böcker men jag vet inte om min webbdesigner gör det längre eftersom han får ändra allt hela tiden."
Linnea Forsberg, Malmö
"Jag gjorde som du sa i boken: Stängde in mig på ett hotellrum i två dagar och gjorde en handlingsplan enligt boken. När jag kom tillbaka till jobbet tog jag kopior och sa: Det här ska vi göra. Vi ser redan resultatet. Tack!"
Bernt Johansson, Solna
"...skriven för dig som blir uttråkad av tekniskt babbel och gillar att få saker gjorda snabbt."
Postens kundtidning Du & Co
Om författaren: Stefan Ekberg har skrivit flera böcker om sökmarknadsföring genom åren och ett femtiotal böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen
"Om du har en sajt som är viktig för ditt företag och en budget för att köpa bara en enda bok i år så är det den här du ska köpa."