Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Viktiga frågor när du ska starta eget

Du vet väl att det mesta som skrivs om marknadsföring är riktat till stora företag med stora resurser. De gör stora planer och marknadsföring brukar handla om hur många helsidor i rikstäckande tidningar och hur många annonsspottar de ska ha och i vilka TV-kanaler.


Det hemska är att det här tänkandet har ramlat rakt ner i huvudet på många rådgivare till små företag också. De radar upp fina excel-dokument som du ska fylla i med "estimerad försäljning år 1" och annat babbel som inte leder någon vart för de flesta små företag. Det enda du behöver göra är att hitta en kund som vill köpa det du har att sälja. Det lättaste sättet att sluta ta blankettvägen till företagande är att ställa de här enkla frågorna till dig själv:


1. Skulle du köpa det du säljer? Ärligt talat. Du måste svara ett rungande JA på den frågan

2. Finns det andra som kommer köpa det du ska sälja? Du får inte gissa här. Du måste fråga människor om de skulle uppskatta att det fanns ett företag som ditt att handla av.

3. Vem säljer det du ska sälja idag (eller något som ersätter det du ska sälja)?

Är ditt jobb oumbärligt – eller kan en algoritm göra det bättre?

Maskiner tar över. AI skriver texter, analyserar data och ställer diagnoser snabbare än vi hinner fylla på kaffemuggen. Men vad gör DU som AI aldrig kan ta ifrån dig? Det är dags att sluta hoppas – och börja agera.

"Blir du oumbärlig, lilla vän?"är boken som hjälper dig:
  • Förstå vilka jobb som är hotade – och hur du kan undvika att bli ersatt.
  • Bygga färdigheter som AI aldrig kan konkurrera med.
  • Använda AI som din bästa medarbetare, inte din värsta konkurrent.

  • Ingen är säker – men alla kan förbereda sig. Läs boken som är lika rolig som den är skarp, och ta kontroll över din framtid.

    Läs mer om "Blir du oumbärlig lille vän?"


    4. Var säljer någon samma sak idag? - gör en resa dit och se hur de gör det även om det är i ett annat land. Om de lyckas hos sig kan du lyckas hos dig om du gör likadant

    5. Är du ensam på marknaden? Att vara helt ensam på en marknad kan betyda att det inte finns någon marknad. Få saker är så nya att de kan revolutionera och öppna nya marknader. Om ingen säljer det du ska sälja idag, är det något att oroa sig för.

    6. Hur gör dina konkurrenter? Handla av dem och följ processen så lär du dig vad de gör bra och vad du kan göra bättre.

    7. Har du frågat någon som du inte känner vad de tror om din affärsidé? Om inte - gör det. Det ger dig också en möjlighet att träna på att ge kunderna dina bästa argument för att bli just kunder.

    8. Känns det rätt? Du kommer att få stå för det här när du sätter igång företaget. Analysera idén igen. Och akta dig noga för den där okritiska personen som brukar komma fram när man vill något så mycket att varningsklockorna inte hörs.

    När du har tillfredsställande svar på de här frågorna har du gjort ett fantastiskt jobb för ditt nya företag

    76 000+ läsare kan inte ha fel ❤️


    Sveriges populäraste bok om att starta eget – med inbyggd garanti.

    En läsarröst
    "Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
    Eridiania, The Living stone home clean

    Klicka här, provläs, se vad andra tycker och få ett superbjudande.
    (Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

    Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

    Glöm inte att ha det roligt också ...😊

    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se