Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om hur du säljer på internet

Vad är sökmotormarknadsföring?


Sökmotormarknadsföring = allt du gör för att din hemsida ska hamna högt upp på listan över de svar sökmotorerna ger den som söker efter något på Internet.

Lyssna nu - det finns viktiga saker du måste känna till nu när olika företag inte bara bankar, utan vrålar utanför din dörr för att få dig att köpa tjänster som ska få din hemsida att synas bättre hos
sökmotorerna. I år är verkligen året då Internet kommer att räknas på riktigt som affärskanal av de allra flesta. Men som alltid när någon ropar GULD så kommer mindre nogräknade lycksökare att försöka blåsa dig på pengar. Självklart finns det också bra företag som kan hjälpa dig att synas hos sökmotorerna, men frågan är om små företag behöver dem...jag tycker inte det.


Sju saker att ta reda på innan du anlitar ett företag för positioneringstjänster:

1. Kommer en specialist på sidoptimering optimera/anpassa dina sidor innan de anmäls till sökmotorerna? Det här är ytterst viktigt att det görs av en smart och marknadsföringskunnig person.

2. Vad har de för kunder tidigare? Kan du få kontakta dem? Gör det.

Hjärngympa för seniorer❤️

Vår mest populära bok just nu

🌟 Ge din hjärna en present!
"Hjärngympa för seniorer" – boken som håller ditt sinne skarpt och livligt. Enkla och roliga övningar för ett aktivt och glädjefyllt liv! 📘


Beställ den i vår egen bokhandel till ett superpris just nu!
Här hittar du boken ...


3. Registrerar de dina sidor automatiskt eller manuellt? Du vill att en tekniker manuellt lägger in dina sidor till varje sökmotor efter de riktlinjer sökmotorn satt upp.

4. Skickar de dokument som verifierar vad de gjort och när de gjort det? Får du speciell dokumentation på att sakerna är utförda?

5. Kan du få dokumentation på vilka kategorier de gjort anmälan till när det handlar om katalogtjänster?

6. Hur känns personerna du pratar med? Det är viktigare än vilka programvaror de har. Känns de kreativa nog att hjälpa dig med nyckelord? Har de kunskaper och erfarenheter på marknadsföringsområdet? Ställer de bra frågor till dig om din bransch för att de ska förstå den eller känns det som de går igenom samma process med alla företag? Kan de förklara vad de kan göra på ett sätt som gör att du förstår vad de säger?

7. Kan du få skriftliga garantier på att de gör registrering och omgivande marknadsföring på ett sätt som är etiskt och enligt sökmotorernas egna riktlinjer.

Med de här kunskaperna på bordet kommer det företag du tänker anlita förstå att du fattar vad det här handlar om och behandla dig med respekt.

Google❤️ Dig - en bok för dig utan förkunskaper i att synas hos sökmotorerna

Här får du hemligheterna med att få Google att ranka din hemsida högre – en konkret bok som inte kräver några förkunskaper alls.

"Jag gjorde som du sa i boken: Stängde in mig på ett hotellrum i två dagar och gjorde en handlingsplan enligt boken. När jag kom tillbaka till jobbet tog jag kopior och sa: Det här ska vi göra. Vi ser redan resultatet. Tack!"
Bernt Johansson, Solna

Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu i vår egen bokhandel.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se