Det här verkar ju vara ett lyxproblem, eller hur? De flesta företag kämpar tillräckligt hårt med att få in nya kunder och skulle kasta sig över chansen att starta ett företag som växer snabbt.
Men…Det är faktiskt svårt att ta hand om växande om du jobbar själv.
Här är tipsen du behöver när kunderna väller in:
1. Ha en klar bild av vilka kunder du vill ha
Du har en idealkund som du helst jobbar med. Se till att du vet vilken typ av kund det är så du kan välja just den typen av kund när det rullar snabbare.
2. Specialisera dig.
Om du blir känd för en viss speciell nisch kommer det att gå snabbare att lösa många kunders problem eftersom de blir likadana ungefär
3. Sparka kunder som bara tar din tid
Kunder som är omöjliga att tillfredsställa, krånglar med betalningar eller inte fungerar med ditt företag kan du göra dig av med så att det finns tid för kunder som du verkligen uppskattar din hjälp
4. Använd tekniken.
Det finns programvaror för allt. Undersök vad du behöver för att avlasta rutinsaker.
Är ditt jobb oumbärligt – eller kan en algoritm göra det bättre?
Maskiner tar över. AI skriver texter, analyserar data och ställer diagnoser snabbare än vi hinner fylla på kaffemuggen. Men vad gör DU som AI aldrig kan ta ifrån dig? Det är dags att sluta hoppas – och börja agera.
"Blir du oumbärlig, lilla vän?"är boken som hjälper dig:
Förstå vilka jobb som är hotade – och hur du kan undvika att bli ersatt.
Bygga färdigheter som AI aldrig kan konkurrera med.
Använda AI som din bästa medarbetare, inte din värsta konkurrent.
Ingen är säker – men alla kan förbereda sig. Läs boken som är lika rolig som den är skarp, och ta kontroll över din framtid.
Läs mer om "Blir du oumbärlig lille vän?"
Maskiner tar över. AI skriver texter, analyserar data och ställer diagnoser snabbare än vi hinner fylla på kaffemuggen. Men vad gör DU som AI aldrig kan ta ifrån dig? Det är dags att sluta hoppas – och börja agera.
"Blir du oumbärlig, lilla vän?"är boken som hjälper dig:
Ingen är säker – men alla kan förbereda sig. Läs boken som är lika rolig som den är skarp, och ta kontroll över din framtid.
Läs mer om "Blir du oumbärlig lille vän?"
5. Ta hand om dig själv.
Du är den viktigaste personen på ditt företag. Utan dig kan det inte leva vidare. Du måste se till att skapa utrymmen för din själ och hjärta att få näring. Hobbies, tid med nära och kära. Det måste pusslas in i din expansion.
6. Sluta göra rutinjobben själv
Vad finns det för saker du gör varje dag som vem som helst kan göra istället. Lägg bort de jobben så du kan lägga fokus på kunderna istället.
7. Höj priserna
8. Skapa samarbeten
Skicka över jobb till andra företag/are och se till så att du tjänar lite på det. Ditt företag är leverantören men jobbet görs av andra.
9. Till sist – anställ någon.
Du kommer inte ifrån det om du vill att ditt företag ska ha ett gott rykte och leverera bra saker i tid. Det finns en bok som är specialskriven för dig som vill anställa. Läs om den på den här sidan så du inte gör några misstag.
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️
Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB
"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet
"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).
Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB
"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet
"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊
Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Smarta tips för företagare här:
Prenumerera på gratis tips som tar dig framåt som företagare
Du får konkreta tips och påminnelser om:
Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst
EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för smarta företagare.
Läs gärna vad brevet innehåller
Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget.
Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.