Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Tips om att ta bättre betalt


Har du också hamnat i gratisfällan? En del av att kunna sälja in sig och bli respekterad är att ha prislappar på det man gör. Problemet är att det är svårt att få rimligt betalt i många branscher. Man får gå ner i pris. Man får höra att ”Det här är en bra chans att få visa upp sig”. Men vet du, det är det oftast inte.

Här är skälen:

Uppdragsgivaren tar dig inte på allvar.
Det man får gratis är aldrig lika mycket värt som något man betalar för. Ska du föreläsa gratis till exempel – så är beställaren inte lika intresserad av att tillräckligt många, eller tillräckligt kvalificerade lyssnare ska komma. Det är ingen som hänger dem för det.

Ditt rykte står på spel.
Den som inte tar betalt är desperat och alltså inte lika duktig som den som tar betalt.

Den som tar betalt gör ett bättre jobb.
Du kommer anstränga dig mycket hårdare om du gör ett jobb du värderas för – och får ta ansvar för.

Den som inte tar betalt åker ner i ett rabatthål.
Nästa gång uppdragsgivaren ska anlita dig kommer de inte vilja betala fullt pris som de sa när du bokades först – du får en liten slant – eller en ny ”bra chans att få visa upp dig”.

Se chanser men kräv åtagande.
Ibland dyker det upp chanser som måste tas – utan betalt. Skaffa ett åtagande från beställaren. Hur ser utvecklingen ut? Var och exakt när kan du komma in nästa gång? Hur tänker de uppföljningen? Får du adresser till alla som tar del av det du ger bort? Se till att få något konkret tillbaka.

Gör något för att du tycker att det är kul.
Det är ju inte fel – men lura dig inte att tro att det är affärsmässigt för det. Om det känns som en jättekul grej – gör det. Om det känns långsökt att du ska tjäna pengar på det till slut – Tacka nej, artigt men bestämt. Gräm dig inte över det.

Till sist - Inse fakta om det är svårt att få betalt.
Det är jobbigt men om det du gör inte värderas, då kanske det är dags att fundera ut ett sätt som gör att det värderas mer.

Eller hur?

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges populäraste handbok för dig som säljer dina kunskaper❤️



"Helt suverän "mänsklig" bok om marknadsföring/försäljning! Har läst många böcker genom åren i detta ämne, men inte någon i stil med den här i mycket positiv bemärkelse! tack!"
Mona Härlin, villasjöviken AB

"Den här boken har gett mig mer självförtroende i att använda andra vägar än de konventionella för att sälja mina tjänster."
Isabelle Arnheim, STRATEG Företagslösningar

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se