Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om kundservice

Skillnaden mellan bra och dåliga butikssäljare

Gemensamma nämnare för vad de flesta upplever som bra säljare:


Vi frågade våra kunder vad de själva ser som bra och dåliga exempel på butikssäljare. Här är resultatet.

Bra butikssäljare
• De får mig alltid att känna mig välkommen i butiken. De ler och hälsar.
• De får mig att känna mig bekväm – de känns inte påflugna.
• De beter sig professionellt. De ställer rätt frågor och visar mig direkt de varor som jag frågat efter.
• De svarar på alla mina frågor även om frågorna antagligen känns meningslösa för dem.
• De ser till att jag känner mig trygg i relationen med dem. Det känns som att vår relation kommer fortsätta även efter att de fått mina pengar.
• De får mig att känna positiva tankar kring mitt köp.
• De vet allt om det jag frågar dem.
• De behandlar mig på ett professionellt sätt.
• De berättar att de uppskattar att jag är kund till dem.

Hjärngympa för seniorer❤️

Vår mest populära bok just nu

🌟 Ge din hjärna en present!
"Hjärngympa för seniorer" – boken som håller ditt sinne skarpt och livligt. Enkla och roliga övningar för ett aktivt och glädjefyllt liv! 📘


Beställ den i vår egen bokhandel till ett superpris just nu!
Här hittar du boken ...


Och motsatsen:
• Jag får inte tillfredsställande svar på mina frågor.
• Personalen gör inte mycket för att hjälpa mig att förstå produkten (om den är teknisk). utan rabblar bara upp fakta.
• De lägger ner för lite tid för att ta reda på vad jag egentligen vill ha.
• Det känns som att de inte bryr sig om jag handlar eller inte.

Hur står sig personalen i din butik?


Provläs boken 1000 tips om att sälja mer i din butik❤️


I en tid när butiker får det allt svårare att överleva är den här boken idébanken för att inte bara överleva utan att sälja mer och blomstra.

"1000 tips om att sälja mer i din butik har hjälpt oss se nya infallsvinklar om hur vi skall sälja ännu mer. Den är lätt att omsätta och applicera på verkligheten. Alla mina butikschefer har fått ett eget ex."
Bo Filhage, Wettergrens bokhandel AB

Klicka här, provläs och se vad andra tycker.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet här:

Sälj mer i din butik
För dig med butik som behöver nya tips och inspiration som hjälper dig att sälja mer i din butik.

Butikstipset går ut till nästan 18 000 prenumeranter och startades 2004.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med bra böcker om att sälja från Bokförlaget Redaktionen.

Vill du veta vad du får - titta här.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.


Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se