Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Utvecklingsavdelningen

10 sätt att skapa tillväxt i ditt företag



1. Tänk på dina framtida kunder. När du utvecklar nya produkter eller tjänster är det bra att ha nya målgrupper i tankarna. Det gör dig inställd på att rikta dig till en annan del av marknaden som kanske till och med resulterar i att din nuvarande konkurrent blir irrelevant.

2. Jobba för att skapa ett starkt varumärke. Kunder som kan relatera till ditt företags filosofi, attityd och stil kommer att försvara din framgång. Det är därför framgångsrika företag jobbar för att skapa en filosofi som är förenlig med något som kunderna tror på. Undersök de gemensamma intressena hos dina kunder för att bygga en image som talar till deras hjärtan. Gör din marknadsföring på ett sätt som är känslomässigt rätt för din målgrupp. Strunta i alla andra, bry dig bara om din målgrupp och så kommer de känna att de också är en del av ditt företag (vilket de ju i högsta grad faktiskt också är).

3. Gå på skattjakt och hitta en ny nisch. Det spelar ingen roll hur stort ett företag blir – de kan inte erbjuda allt till alla. Just därför är det väldigt spännande att leta efter – och vara först med att hitta – en lönsam liten nisch som ingen annan har upptäckt. Tänk trender. Häng med i vad medierna pratar om och agera snabbt när du hittar den senaste snackisen.

4. Stäng dörren för konkurrenterna. Om det inte är försent kan du börja bygga barriärer som andra får svårt att passera om de vill in på ditt område. Du kan försöka få till ett exklusivt samarbete med distributörerna av de hetaste produkterna på ditt område, vilket förhindrar dina konkurrenter från att överlappa din produktmix. Eller så kan du ha en prisgaranti som försäkrar att kunderna besöker dig innan de fattar ett köpbeslut.

5. Gå tillbaka till dina rötter. Om du går igenom en period när du tvivlar på dig själv (alla gör det), dålig försäljning (det råkar alla ut för) eller stångas med någon slags jobbig förändring (det händer alla någon gång i karriären) – blunda för allt annat och gå tillbaka till grunden för ditt företag. Hitta känslan och kreativiteten som en gång ledde dig till att starta ditt företag. Du kanske behöver några dagars semester för att andas ut ett tag och komma bort från alla rutiner.

6. Hur kan du göra det här bättre? Det är en väldigt bra fråga att ställa dig själv inför varje sak som du gör på jobbet. Allt från offerter till dagliga rutiner kan alltid göras bättre. Om du gör den här frågan till ett mantra för dig, så kommer du också garanterat att börja tjäna pengar på det.

7. Jaga ständigt efter nya kunder. Om du sitter bakom ditt skrivbord på dagarna och väntar på att kunderna ska ringa eller står bakom disken och väntar på att kunder ska komma in i butiken, så kommer du att få problem till slut. Sluta aldrig att engagera dig i vilka dina kunder är och att hitta nya vägar för att nå fram till dem.

8. Överväg att följa efter dem som är 18-34 år gamla. Skälet är enkelt – det är de som bestämmer trenderna i hela världen. Även om det du säljer inte riktar sig till just den åldersgruppen, så är det en bra idé att hålla koll på hur de tänker och vad de gör. Det är de som sätter tonen och det är bara så det är. Det är inget att bekymra sig för, snarare något att utnyttja fördelarna av.

9. Sprid kunskaperna i företaget.

10. Leta fram den där dammiga lådan du startade företaget med. Den är märkt "jävlaranamma".

En viktig sak till!
Nedanstående bok är smått sensationell eftersom den innehåller hela 350 konkreta saker du kan göra för att marknadsföra och tjäna mer pengar i ditt företag. Det unika är att varje sak bara tar fem minuter för dig.

Det här är en av få svenska böcker om marknadsföring som också nått ut på den amerikanska marknaden och fått fantastiska recensioner för hur bra den hjälper företag att komma loss snabbt.

Läs den du också.

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).





Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se