
Säg att du har en klädbutik och en kund just provat en kostym och säger: ”Jag tar den”. Det normala i det här fallet är att du kanske föreslår att kunden kan titta på en snygg skjorta och en slips som passar till kostymen. Kunden kan då svara ja, men han kan också svara att han redan har massor av skjortor och slipsar och inte behöver någon ny.
Erfarna säljare vet att om man frågar om lov i det här ögonblicket så får man oftast ett nej. Så hur gör man för att få visa mer varor till kunden som har bestämt sig? Enkelt. Man frågar inte om lov. Man gör det bara. Man förutsätter att kunden behöver en skjorta och en slips, de mest logiska merförsäljningsvarorna till kostymen.

Duger jag? Så bygger du självkänsla i en värd som tjänar på din osäkerhet
I en värld där vi ständigt jämför oss med perfekta flöden och ouppnåeliga ideal är det lätt att känna sig otillräcklig. Duger jag? hjälper dig att bryta jämförelsefällan, bygga en självkänsla som inte vacklar och hitta ditt eget värde – bortom sociala medier och yttre krav. Det är dags att sluta fråga om du räcker till och istället inse hur mycket du har att ge, precis som du är.❤️
🌿Den här boken är för dig som:
- Någonsin har känt att du inte räcker till.
- Har fastnat i jämförelsefällan och vill ta tillbaka kontrollen.
- Vill bygga en självkänsla som inte påverkas av yttre ideal.
Klicka här och provläs boken.
(Länken leder till förlagets egen bokhandel där du alltid får det bästa erbjudandet).
Regeln är enkel:
Fråga om beställningen men förutsätt ett behov av accessoarerna. I det här fallet skulle det se ut så här efter att kunden sagt ”Jag tar den”: Du säger: ”Bra, då tittar vi på matchande skjorta och slips så du får hela paketet”. Och utan att tveka eller vänta på kundens svar så börjar du gå mot skjortor och slipsar – sannolikheten för att kunden följer efter dig är stor. Flera skjortor och slipsar senare kan du säga: ”Just det, vi glömde ju bort strumpor och underkläder”. Samma sak igen. Gå direkt till avdelningen och låt kunden följa efter.
Och det andra hemliga sättet att sälja mer varje gång.
Varje gång en kund ska betala så ska du fråga om det var något mer han ville ha. Chansen finns att han kan ha letat efter något i butiken men inte hittat det.
Provläs boken 1000 tips om att sälja mer i din butik❤️

I en tid när butiker får det allt svårare att överleva är den här boken idébanken för att inte bara överleva utan att sälja mer och blomstra.
"1000 tips om att sälja mer i din butik har hjälpt oss se nya infallsvinklar om hur vi skall sälja ännu mer. Den är lätt att omsätta och applicera på verkligheten. Alla mina butikschefer har fått ett eget ex."
Bo Filhage, Wettergrens bokhandel AB
Klicka här, provläs och se vad andra tycker.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

I en tid när butiker får det allt svårare att överleva är den här boken idébanken för att inte bara överleva utan att sälja mer och blomstra.
"1000 tips om att sälja mer i din butik har hjälpt oss se nya infallsvinklar om hur vi skall sälja ännu mer. Den är lätt att omsätta och applicera på verkligheten. Alla mina butikschefer har fått ett eget ex."
Bo Filhage, Wettergrens bokhandel AB
Klicka här, provläs och se vad andra tycker.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊