Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om hur du säljer på internet

Hur du ökar försäljningen i internetbutiken



Idag ska vi gå igenom några enkla saker som kommer att öka försäljningen på din sajt.

Låt oss se om du har tänkt på alla


1. Du har ordentlig information om produkterna och priserna - ända ner till materialet i skruvarna om köparen så vill. Det är nämligen skillnad på dina besökare. Någon kommer in på sajten för att köpa direkt, andra vill veta allt innan de slår till. Gör alla kategorier nöjda för att få fler affärer i lås.

2. Ge besökaren tydliga skäl till varför de ska köpa nu och inte sedan. Berätta för kunderna varför de ska köpa nu: "Köp nu, så kan du titta på din favoritfilm redan till helgen".

3. För många är det småläskigt att köpa saker på nätet. Man vet inte vad som händer om man inte blir nöjd till exempel. Ge tydliga garantier så kunden känner sig säker på exakt vad han/hon ska göra om det blir ett felköp. Och var generös med dina garantier. Få personer kommer att utnyttja dem för att jäklas med dig.


Duger jag? Så bygger du självkänsla i en värd som tjänar på din osäkerhet

I en värld där vi ständigt jämför oss med perfekta flöden och ouppnåeliga ideal är det lätt att känna sig otillräcklig. Duger jag? hjälper dig att bryta jämförelsefällan, bygga en självkänsla som inte vacklar och hitta ditt eget värde – bortom sociala medier och yttre krav. Det är dags att sluta fråga om du räcker till och istället inse hur mycket du har att ge, precis som du är.❤️

🌿Den här boken är för dig som:
  • Någonsin har känt att du inte räcker till.
  • Har fastnat i jämförelsefällan och vill ta tillbaka kontrollen.
  • Vill bygga en självkänsla som inte påverkas av yttre ideal.


Klicka här och provläs boken.
(Länken leder till förlagets egen bokhandel där du alltid får det bästa erbjudandet).


4. Uppmuntra kompletterande köp - lägg till produkter vid kassan som kunden kan vilja köpa också.

5. Om det du säljer också säljs utanför nätet är det viktigt att kunderna får skäl att köpa av dig och inte bara samlar information och går ut till din konkurrent och köper den på gatan istället.

6. Locka kunderna med fraktfria order vid beställningar för ett visst minimibelopp. Det kan göra beställningarna större.

7. En del kunder skulle aldrig beställa över nätet (inte än i alla fall) - ett telefonnummer till en ordertelefon ökar chanserna att de ska slå till.


Duger jag? Så bygger du självkänsla i en värd som tjänar på din osäkerhet

I en värld där vi ständigt jämför oss med perfekta flöden och ouppnåeliga ideal är det lätt att känna sig otillräcklig. Duger jag? hjälper dig att bryta jämförelsefällan, bygga en självkänsla som inte vacklar och hitta ditt eget värde – bortom sociala medier och yttre krav. Det är dags att sluta fråga om du räcker till och istället inse hur mycket du har att ge, precis som du är.❤️

🌿Den här boken är för dig som:
  • Någonsin har känt att du inte räcker till.
  • Har fastnat i jämförelsefällan och vill ta tillbaka kontrollen.
  • Vill bygga en självkänsla som inte påverkas av yttre ideal.


Klicka här och provläs boken.
(Länken leder till förlagets egen bokhandel där du alltid får det bästa erbjudandet).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊



Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Internetaffärer här:

Vill du göra bättre affärer på nätet?
Du får gratis tips som hjälper dig som vill fånga in kunder på nätet, sälja direkt och få koll på det senaste.

Internetaffärer har 27 000 glada läsare som satsar på internet som kanal för sina företag.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av böcker om internet från Bokförlaget Redaktionen.

Kolla här om brevet är något för dig.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.


Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se