Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

10 sätt att få ny fart i ditt företag när du fastnat


Ibland fastnar man som företagare. Vet inte var man ska ta för väg nästa gång. Nyckeln här är att göra något, nästan vad som helst för att få tillbaka farten igen. Därför ska du få lite blandade tips som kan få upp din ånga igen. Se vad som passar dig.


10 sätt att få ny fart i ditt företag

1. Leta efter skäl att fira. Alla helgdagar är skäl att knyta kampanjer till. Alla dina egna bemärkelsedagar likaså (Vi fyller sju år, Vi har funnits i Rotebro i ett år idag, Idag vann vi X osv).
Det här ger kunderna fina erbjudanden, men skapar också en känsla av att ni finns på riktigt, att ni ligger rätt i tiden och att det ständigt händer spännande saker hos er.

2. Lägg till mervärden. Kunder är alltid ute efter att få mer än de betalar för. För att förstärka relationen mellan dig och dina kunder – så att konkurrenterna inte får en chans att vara med – är det bra att ta en riktigt lång funderare på vad du kan lägga till för mervärden till det du säljer.

3. Lyssna inte på kunderna för tidigt. Om du ber om feedback om en nyhet för tidigt, så kan det vara som att skjuta dig själv i foten. Kunderna vet inte alltid vad de vill ha. Tror du att Apples kunder visste att de ville ha en I-pad innan någon byggt den? Antagligen inte. Du måste först ta reda på vad du ska skapa och få feedback när det är klart. Att få feedback för tidigt kommer antagligen bara fördröja nyheten.

4. Påminn alltid kunderna om risken med ett lågt pris. Säg att man får vad man betalar för. Det är så välkänt och bra som talesätt, så att vi alla känner att det är sant. Oftast är det faktiskt också sant!

5. Le. Varje gång du ler mot en kund, så förstår du dina konkurrenters utsikter att få den kunden i framtiden.

6. Ge kunderna personlig uppmärksamhet. Stora företag försöker alltid erbjuda något särskilt för att få kunderna att känna sig speciella, men det är bara en illusion. Som småföretagare vet du vad kunderna heter, vad de gillar mest, vad de behöver - och kanske till och med vad deras hund heter. Satsa på att bygga den typ av relationer som stora företag inte kan bygga på ett lika autentiskt sätt.

7. Dyk upp exakt när kunderna är redo att köpa. Timing är allt här i livet. Om du vet hur lång tid det tar för dina kunder att få slut på en produkt eller tjänst, så kan du vinna över din konkurrent. Det här kan du utnyttja när du har förlorat en offert till en konkurrent och samtidigt räkna ut när kunden behöver köpa igen och snabbt kunna komma med ett fantastiskt erbjudande.

8. Var riktigt fräck. Om du har en butik och vill nå dina konkurrenters kunder, så kan du ställa dig en bit ifrån deras butik och följa efter dem som kommer ut därifrån. Ge dem en lapp med dina erbjudanden den här veckan eller en flyer som berättar om vad du erbjuder eller hur mycket enklare och bättre det blir för dem om de köper av dig.

9. Hjälp kunderna att konkurrera med sina konkurrenter. Du kan göra det genom att ge dem marknadsinformation som de inte själva kan skaffa. Du kan till och med hjälpa till att spionera på deras konkurrenter åt dem genom att ta reda på viktig information och överraska dem med den.

10. Erbjud kunderna ersättningsprodukter. Bli kundernas bästa vän genom att låna eller hyra ut saker till dem när deras utrustning av olika skäl inte kan användas.

En viktig sak till!
Alla smarta företagare och säljare jagar konstant ny inspiration för att komma vidare. I nedanstående storsäljare som numera är en klassiker får du hela 345 smarta sätt att hitta nya kunder. Och det går fort att ta till sig innehållet och omvandla det till något praktiskt att göra. Läsarna älskar den här boken.

Läs den du också och börja hitta alla de där nya kunderna snabbare.
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).



Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se