
Det sägs att marknadsföring handlar om flera saker: Att synas, att sälja mer, att ta positioner, att åstadkomma något särskilt just nu, men egentligen handlar marknadsföring bara om en enda sak – att få ditt företag att växa.
Istället för att krångla till det för mycket med budgetar, planer och nedskrivna masterdokument (och annat som känns läckert så är det bara de här frågorna du behöver ställa eller fundera över den här hösten för att få ditt företag att växa):
1. De nuvarande kunderna
Fråga dig själv – Om du just hade köpt ditt företag – hur skulle du göra för att sälja mer till de kunder du redan har?
2. Företaget
Om du just köpt ditt företag – vad skulle du lyfta fram i det som attraherar – och vad skulle du ta bort som distraherar eller inte längre är lönsamt?
3. Pengar
Om du kunde investera pengar i bara en del av ditt företag för att få mest tillbaka de närmaste fem åren – vilken del skulle det vara?

Duger jag? Så bygger du självkänsla i en värd som tjänar på din osäkerhet
I en värld där vi ständigt jämför oss med perfekta flöden och ouppnåeliga ideal är det lätt att känna sig otillräcklig. Duger jag? hjälper dig att bryta jämförelsefällan, bygga en självkänsla som inte vacklar och hitta ditt eget värde – bortom sociala medier och yttre krav. Det är dags att sluta fråga om du räcker till och istället inse hur mycket du har att ge, precis som du är.❤️
🌿Den här boken är för dig som:
- Någonsin har känt att du inte räcker till.
- Har fastnat i jämförelsefällan och vill ta tillbaka kontrollen.
- Vill bygga en självkänsla som inte påverkas av yttre ideal.
Klicka här och provläs boken.
(Länken leder till förlagets egen bokhandel där du alltid får det bästa erbjudandet).
4. Position
För att bli (eller fortsätta vara) marknadsledare i minst 10 år framåt – var ska tiden och pengarna läggas just nu?
5. Anseende
Fråga dig själv: Vad kan jag göra för att göra företagets anseende dubbelt så starkt och bra inom sex månader?
6. Nuläget
Vad fungerar mycket bra just nu och hur kan jag se till att det fortsätter fungerar bra ( och givetvis tvärtom – vad fungerar dåligt och hur kan det bli bättre)..
7. Nyckelpersoner
Fråga dig själv vilka fem person runt dig som är viktigast (personal, samarbetspartners) och vad du kan göra för att de ska stanna kvar med dig länge.
8 USPEN
Fråga dig själv vad ni har som är väldigt väldigt speciellt och som du kan utveckla mer, bara för att det är så kul.
SUPERERBJUDANDE JUST NU!
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️

Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet
"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️

Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet
"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊
Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Smarta tips för företagare här:

Prenumerera på gratis tips som tar dig framåt som företagare
Du får konkreta tips och påminnelser om:
Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst
EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för smarta företagare.
Läs gärna vad brevet innehåller
Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget.
Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.