Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Hur ökar man lönsamheten i en liten butik?

Att överleva som liten butik


Där jag bor öppnar och stänger butiker med sån fart att gatorna inte går att känna igen om man är borta i ett halvår.

Det är sant.

Ibland får jag lust att gå in och vrida om näsan på personalen och säga: ”Varför talar ni inte om att ni finns. För sjutton, jag bor ju runt hörnet. Hur tänker ni?”

Men istället har det blivit ett spel. Jag går hem till min fru och säger: Nu har de öppnat ett nytt fik/barnbutik/blomsteraffär/ kiosk/ på Tomtebogatan: 100 spänn på att de inte finns kvar om fem månader.

Så gammal och trött har jag blivit.

För det är ju så enkelt att synas egentligen.


Här är planen för alla som ska starta en liten oberoende butik:

*Kolla konkurrensen i området – finns det en lucka för dig? Om inte – lägg ner planerna. Man startar ett företag för att det finns ett behov, inte för att en lokal råkar bli ledig.

*Kolla om det finns någon i området som kan vara intresserade (Kundunderlaget). Är det rätt ställe för det du tänker sälja. Är det rätt folk som finns där när du har öppet?

*Kolla hur många som passerar lokalen du tänker hyra om du ska sälja något som andra säljer också. Sätt dig i bilen utanför och räkna under en dag.

*Berätta för omgivningen att du tänker starta på massor av olika sätt. Dela ut reklam, både i brevlådor och direkt till folk på gatan (Det ska du fortsätta med sedan också).

*Ha alltid en kampanj igång. Alltid!

*Se till att skaffa kundernas adresser när de handlar – e-postadresser och fysiska adresser så du kan nå dem lätt med nya erbjudanden.

*Starta en sajt och sälj det du säljer på ett ställe till.

*Fråga alltid kunderna vad de saknar, vad du kan sälja mer.

*Lär dig att älska att sälja.

*Ge aldrig upp marknadsföringsarbetet. När det går bra, satsa ännu mer på marknadsföring istället för tvärtom. Du får aldrig sluta att marknadsföra din butik

Skriv ut listan och håll dig till den så har du mycket större chanser att överleva som liten butik

En viktig sak till!
I den numera klassiska boken ”1000 tips om att sälja mer i din butik” får du mängder av konkreta och snabba tips för butiksförsäljningen.
Den passar också dig som vill starta en egen butik. Den perfekta boken om marknadsföring i butik i en tid där butiker aldrig varit så hotade av konkurrens från alla håll.

Blomstra och frodas med alla smarta idéer från den här boken❤️

Provläs boken 1000 tips om att sälja mer i din butik❤️


I en tid när butiker får det allt svårare att överleva är den här boken idébanken för att inte bara överleva utan att sälja mer och blomstra.

"1000 tips om att sälja mer i din butik har hjälpt oss se nya infallsvinklar om hur vi skall sälja ännu mer. Den är lätt att omsätta och applicera på verkligheten. Alla mina butikschefer har fått ett eget ex."
Bo Filhage, Wettergrens bokhandel AB

Klicka här, provläs och se vad andra tycker.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).



Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se