Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Varför kundutlåtanden är guld värda och hur du får dem


Nu ska du verkligen lyssna. Släpp kaffekoppen, gå ut från rummet där du sitter om det är andra personer där som stör. Sätt dig på toan om det skulle behövas men hör nu!

Om du kan berätta för nya kunder vad dina gamla kunder tycker om dig, ditt företag och dina tjänster så kommer du att sälja mer, mycket mer.


Bevisade fördelar med att jaga efter skriftliga kundutlåtanden om ditt företag:

* Det är mer trovärdigt än annonsering
* De kan användas för att säga saker om dig, dina tjänster som du aldrig kan säga själv
* De talar direkt till dina möjliga kunder från en person som fått problemet löst
* Du kommer att få veta saker av dina gamla kunder som du inte visste att du levererade
* De kunder som skriver kundutlåtanden blir ofta dina mest lojala kunder
* Det kostar nästan inget
* Du får värdefull information som du kanske inte visste om varför kunden har anlitat dig.

När du sätter in en annons så vet alla att du har betalat för att få utrymme att slå dig själv för bröstet och tala om hur bra du tycker att du är och trovärdigheten sjunker automatiskt. Men om en möjlig kund hittar till din sajt, bläddrar i din broschyr och får läsa vad en kund tycker om det du säljer så får du maximal trovärdighet. Ja, det låter både självklart och... ja, jag vet att du redan vet det – men säg mig då varför det är så få svenska företag som jobbar aktivt för att få kunderna att tycka till? Jag fattar inte det. Alla företag som vill ha genvägar till mer försäljning borde göra det.


Så här gör du det själv:

1. Ta fram en lista över alla dina kunder.

2. Gör en egen rankinglista över de situationer där du löst ett problem och ta fram de 10 (eller 100) bästa.

3. Kontakta kunderna och prata med dem om projektet eller produkten du sålde och hur det gick och fråga om de kan tänka sig att skriva ett utlåtande om hur det du levererat har hjälpt dem. Ställ tre relevanta frågor. Vad var det bästa med produkten/tjänsten? Hur hjälpte den dig på ett konkret sätt? Vad kan vi bli bättre på? Det sistnämnda är en bonus för dig att bli bättre på något.

4. Tacka för hjälpen genom att säga att de får något för besväret (trisslott kanske). . Berätta för kunderna hur det de skriver kan komma att användas och be om deras tillåtelse till det.

5. Frestas aldrig att strunta i det här och gå i amatörfällan och hitta på något i stil med ” Fantastisk service – vi har hittat vår framtida leverantör av X, Sture i Jönköping”. Ingen går på sånt. Du måste ha riktiga referenser från riktiga företag.

6. Gör klart för din referensperson att du kommer använda utlåtandet i din marknadsföring, på hemsidan och kanske i annonser. Nöjda kunder brukar inte ha problem med sånt.

Sedan är det bara att lägga in dina kundutlåtanden på hemsidan, i annonser, i din broschyr och överallt där dina framtida kunder kan se dem. Gör det till en vana att fråga efter kundutlåtanden så kommer du snart att ha en hel arsenal att välja mellan om ett tag. De kommer garanterat att göra sitt jobb för ditt företag.


Tvekar du fortfarande – jag vet varför:

Alla de här fördelarna och ändå är det så få som använder dem. Är inte det konstigt?
Jag vet varför. Det är lite obekvämt att fråga kunderna om de vill säga något om det man säljer. Min erfarenhet är att kunder inte har några som helst problem med det här. Det är ju bara att utgå från sig själv. Skulle du ha problem med att säga sanningen om hur bra något fungerat för dig om ett företag som levererat det till dig frågade dig? Såklart inte. Tvärtom skulle jag göra det med nöje. De har levererat det vi kom överens om och mina förhoppningar har infriats och jag är nöjd. Heder åt det. Släng hit en bit papper så ska här skrivas lovord, skulle jag säga. Jag gör det här konsekvent med resultatet att mitt bokförlags alla böcker har fått hundratals utlåtanden från våra kunder och det kommer in nya varje dag. Du kan och ska göra samma sak.

Hemläxa: Innan den här veckan är slut ska du ha tio skriftliga utlåtanden från kunder. Och de ska vara publicerade på din sajt. En baggis!

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se