1. Sälj bara till dem som vill köpa. Dina konkurrenter slår knut på sig själva för att övertyga folk att köpa från dem. De gör presentationer, demonstrationer, skriver offerter och klättrar över taggtrådsstängsel som möjliga kunder sätter upp och de gör det även om kunderna inte tänker köpa något från dem just nu eller om lösningen inte passar. Jag säger: Värdera din tid, så att du kan lägga din energi på de som kommer att köpa något nu om lösningen är rätt. Ditt jobb är att kvalificera kunderna innan du kopplar på säljsnacket. Intervjua dem och var artig, men bestämd och var beredd att gå därifrån om de inte är kvalificerade. Låt konkurrenterna slösa bort sin tid.
2. Ta reda på var det gör ont. Om du kan ta reda på vad kunder till större konkurrenter är missnöjda med, så har du fått in en fot i dörren. Om det till exempel handlar om att det är svårt att få tag i en människa att prata med (vanligt), så se till att ingen får samma problem med ditt företag.
3. Låt dig inte bli nedslagen av större konkurrenter. Ja, du har det tufft, men tänk på det viktigaste som du har att göra i den tuffa konkurrensen: Att få fler kunder/besökare/förfrågningar än du fick förra veckan. Det är allt du behöver intressera dig för. Att tro att du kan vinna över en muskelkonkurrent direkt är att ställa för höga krav på dig själv. Lösningen stavas att ta ett steg i taget.
4. Kan du samarbeta med dina kunder? I så fall har du en fantastisk chans att stoppa konkurrenterna för alltid. Om det du säljer är öppet för förändringar, modifieringar och skräddarsydda lösningar – och dina konkurrenters produkter/tjänster inte är det – har du ett drömläge. Fundera på saken – hur skulle du kunna samarbeta mer med kunderna?
5. Gör ditt första erbjudande till en möjlig kund så bra och tilltalande så att de känner sig dumma om de inte slår till direkt. Det här är nyckeln till att få försäljningen att explodera eftersom när du ger ett erbjudande som är så sensationellt bra att dina kunder är dumma om de inte köper, så skapar du grunden för att de ska börja prata med andra om det du säljer.
6. När någon vill ha tillbaka pengarna på ett köp – ge dem det direkt, men ställ också viktiga frågor som hjälper dig att bli bättre på att undvika att andra framtida kunder också blir så missnöjda, så att de begär pengarna tillbaka.
7. Dela med dig av sånt som dina konkurrenter inte delar med sig av. Säg helt enkelt att ”det här är vad du inte har fått veta om x”. Ditt jobb är att utbilda och informera dina kunder, så att de känner sig säkrare hos dig än hos din konkurrent.
8. Gör det till en policy att alltid svara på e-post och telefonsamtal blixtsnabbt.
9. Dela med dig av det du åstadkommer och allt du kan. Var inte rädd för att tala om för folk varför de ska göra affärer med dig och hur du har hjälpt andra med liknande problem tidigare.
10. Var inte blyg.
En viktig sak till!
Alla smarta företagare och säljare jagar konstant ny inspiration för att komma vidare. I nedanstående storsäljare som numera är en klassiker får du hela 345 smarta sätt att hitta nya kunder. Och det går fort att ta till sig innehållet och omvandla det till något praktiskt att göra. Läsarna älskar den här boken.
Läs den du också och börja hitta alla de där nya kunderna snabbare.
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️
Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB
"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet
"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).
Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB
"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet
"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).
Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.