Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Tips om att få kunderna att gilla dig


Tänk dig att du är på ett kundmöte. Du har precis fått reda på vad kunden behöver och hör till din stora lycka att det är exakt vad du kan hjälpa till med. Fantastiskt. De behöver dig. De har massor av pengar och långt gångna planer där dina tjänster passa som hand i handske. Wow!

Du flyger på moln hela vägen hem och känner att äntligen har du landat den stora fisken. Äntligen en kund som verkligen behöver din hjälp och som kan betala för det

En vecka senare får du reda på att jobbet gått till någon annan. Du fattar ingenting först och försöker få en förklaring som är så luddig att du blir ännu mer förvirrad. Du sjunker genom jorden, förbannar dem för att de inte fattar vad som är bäst för dem. Ja, du går igenom hela registret från besvikelse, ilska till att ”nu skiter jag i det här”

Och här är det läskiga – det kanske inte var något fel på det du skulle sälja. Det kanske var perfekt. Det kanske till och med var mycket bättre än det som din konkurrent (de som fick jobbet) levererar till dem nu. Allt var perfekt – om det inte vore så att kunden inte gillade...DIG!

Hm…är det här verkligen sant? Det kan du ge dig sjutton på att det är! Företag som säljer prylar, apparater, jobbar med pris som enda konkurrensmedel eller säljer på nätet kan ha personal som inte ens deras mammor gillar – men den som säljer tjänster måste förstå att det är personen bakom tjänsterna kunderna köper först. Först när de har köpt dig kan de börja lyssna på vad du har att erbjuda. Så är det att sälja tkänster


Sälja tjänster - det fina i kråksången

Det är helt underbart att det är så eftersom du har så stora chanser att ligga före dina teknikfixerade, socialt hopplösa, krängarfokuserade konkurrenter. Mil före. Genom att bara sluta leka kontor, vara mer personlig och verkligen vilja hjälpa dina kunder så har du raderat bort 95% av konkurrensen direkt. Så strunta i ditt erbjudande ett tag – Ditt erbjudandet handlar inte om hur fantastiskt kompetent din konsulthjälp är, utan på vem DU är. Tanken svindlar. Det betyder i så fall att en som kan hälften av vad du kan, men som är bättre på att föra sig, tala, och som gör att kunderna känner sig väl till mods – kommer att göra bättre affärer än DU. Lita på att det är så orättvist!


11 skäl till varför man gillar en person mer än andra – är du en sån som andra gillar?

En del personer har verkligen förmågan att få andra att tycka om dem snabbt, men hur gör de det? Vad är det som gör att man känner sig så bekväm med vissa nya bekantskaper?

Är det det här kanske:

1. De ler oftare än andra man brukar träffa.

2. De visar intresse för det du säger och uppmuntrar dig att öppna dig så att er relation känns varmare och bättre än andra du har.

3. De ger dig komplimanger som känns rättvisa (inte att förväxla med inställsamma).

4. De pratar väl om andra och det reflekterar tillbaka på dem själva (jämför dem som mest pratar skit om andra).

5. De kan skratta åt sig själva och därmed visa mänsklig sårbarhet som också ger dig mod att göra samma sak.

6. De får dig att må bra eftersom deras entusiasm smittar av sig på dig (jämför gnällspiken som alltid klagar).

7. De liknar oss själva på något sätt och är bra på att hitta just de gemensamma nämnarna i alla sina relationer.

8. De visar att de gillar att vara med oss. En person som gillar att umgås med oss måste ju vara en trevlig person

9. De kommer ihåg vad du heter och vad ni talade om senast.

10. De ställer frågor och håller sedan tyst. Visst är det toppen med människor som vill höra vad vi tycker och tänker!

11. De skippar branschtugget. Branschspråk används mest av människor som är osäkra i sin yrkesroll – de imponerar genom att göra svåra saker enkla.

Håller du med? Och den jobbiga frågan är nu - Är du själv en sån person?

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges populäraste handbok för dig som säljer dina kunskaper❤️



"Helt suverän "mänsklig" bok om marknadsföring/försäljning! Har läst många böcker genom åren i detta ämne, men inte någon i stil med den här i mycket positiv bemärkelse! tack!"
Mona Härlin, villasjöviken AB

"Den här boken har gett mig mer självförtroende i att använda andra vägar än de konventionella för att sälja mina tjänster."
Isabelle Arnheim, STRATEG Företagslösningar

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se