Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Tips om hur du får tillbaka en förlorad kund


Alla företag blir av med kunder då och då. Man kanske klantar sig med något eller så missuppfattar man varandra - eller så händer något som får allt att förändras. Shit happens!

Inget konstigt - inget sensationellt.

Det sensationella är att så få gör något konkret för att få tillbaka de förlorade kunderna. Därför ska du idag få sex smarta tips om hur du får tillbaka en förlorad kund.


Hur du får tillbaka förlorade kunder

1. Ge kunden lite tid om han/hon var sur på dig. Låt dem tänka över problemet. Det ger också dig tid att tänka över vad du kan göra för att få kunden tillbaka. Kundproblem är ofta som kärleksproblem (ja faktiskt) och tiden i sig själv gör mycket för att läka såren utan att du behöver göra så mycket. Alla kan behöva tid att kyla ner sig lite.

2. Släpp den larviga stoltheten. Ja, det kanske var kunden som hade fel - och jag tror faktiskt att han/hon vet det själv, men vi låtsas inte om det. En kund har rätt att klanta till det för oss ibland. Det ingår i företagsspelet.

3. Förstör inte den vanliga kommunikationen. Håll kvar kunden på din utskickslista och stanna kvar på deras.

4. Gör det lätt - superlätt för kunden att komma tillbaka. Om de ringer - visa att du är glad över det. Om du träffar dem - visa att du gillar dem. Släpp det som har varit och gå vidare.

5. Försök få med den avhoppade kunden i något gemensamt projekt eller skicka en kund till dem. Tipsa dem om något som kan vara värdefullt för dem. Treva efter att öppna linorna mellan er igen. Ibland kan det vara bra att vara en person som inte ens låtsas om DET DÄR SOM HÄNDE (och särskilt om det var kundens fel). Om det var ditt fel så tar du fram en plan som gör det omöjligt att hända igen. Vilket proffs du är!

6. Säg tack. En grej som aldrig upphör att förvåna mig är hur dåliga företag är på att tacka kunderna för att de kommer med sina pengar. Tänk dig själv när du blir kund till någon - hur ofta får du höra att de tycker att det ska bli kul att jobba med dig och ditt projekt? Tänk om du fick höra det - vad kul det skulle vara.

Enkelt, prestigelöst och vackert :-)

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se