Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om hur du säljer på internet

Sju etiska sätt att övertyga dina kunder att köpa på sajten





Du vill att dina besökare ska köpa på din sajt och samtidigt kunna sova gott om nätterna. Det är en bra inställning för försäljning tycker jag.

Idag ska du få några tips som i alla fall hjälper mig och andra att fatta köpbeslut på nätet.

1. Visa att andra har köpt
Den här typen av ”sociala bevis” på att det du säljer är bra gör mig tryggare. Jag och många med mig fattar köpbeslut baserade på vad andra människor gör och köper. Du kan göra det här genom att skapa topplistor, visa upp dina storsäljare mer, fråga nöjda kunder om de kan säga något bra som du får publicera osv.

2. Låt gamla kunder tycka till.
Du kan låta dina besökare recensera det du säljer på olika sätt, inte bara på sajten utan på Facebook, Twitter och alla andra kanaler för användargenererad (snyggt ord) information.

3. Skapa lite bråttom
Du kan ge erbjudanden eller på andra sätt begränsa möjligheten att göra en bra affär om man inte slår till nu. Jag köper nästan allt på nätet och gillar att göra en bra affär. Du kan ge ett erbjudande ”bara den här veckan”, ”Bara idag” eller tala om hur många du har kvar i lager. Du kan också ha en nedräkning: ”Det här erbjudandet tar slut om 2 dagar, 3 timmar 27 minuter och 14 sekunder”.

4. Bilder är viktiga
Du kan övertyga med bra produktbilder eller filmsnuttar. Bra bilder är ett övertygande verktyg, Se till att det är bra kvalitet på bildmaterialet så hjälper du mig och andra att känna oss säkra på vad vi får när vi slår till. Perfekta bilder har hög kvalitet, ska gå att förstora och visa det du säljer från olika vinklar (om det behövs) för att köparen ska bli klokare.

5. Visa alltid kompletterande produkter
Personen som kom på metoden att fråga kunderna: ”Vill du ha Pommes frites till det?” hittade en nyckel till framgång. När jag väl har bestämt mig för att köpa så har jag släppt motståndet och tittar gärna på andra saker att köpa samtidigt. Det är därför det är smart att ge förslag på, och lägga nära relaterade produkter nära varandra på sajten.

6. Visa att du kan din sak
Jag gillar företag som är hängivna och kan massor om det de säljer. Jag litar på att de ger mig råd som är bra för mig om de samtidigt som de säljer visar fakta (verifierad från tredje part), har tipsartiklar, köpråd och annat som visar att de vill att jag ska köpa rätt grej.

7. Ta bort mina rädslor.
Vad händer om jag vill skicka tillbaka det jag köpt? Är det några dolda kostnader inblandade? När får jag det jag beställt? Det är vanliga frågor som du kan besvara så snabbt som möjligt på sidan för att få mig och andra att känna oss trygga när vi beställer.

Slutsats
Egentligen är det ju ganska enkelt. Det handlar om att ge kunderna chansen att fatta beslut baserade på information och att hjälpa dem att lita på dig genom att du snabbt tar bort deras oro över olika saker. Det handlar inte om att manipulera någon. Det handlar om att vara ett bra företag.

Hur gick det för dig?

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges populäraste handbok för dig som säljer dina kunskaper❤️



"Helt suverän "mänsklig" bok om marknadsföring/försäljning! Har läst många böcker genom åren i detta ämne, men inte någon i stil med den här i mycket positiv bemärkelse! tack!"
Mona Härlin, villasjöviken AB

"Den här boken har gett mig mer självförtroende i att använda andra vägar än de konventionella för att sälja mina tjänster."
Isabelle Arnheim, STRATEG Företagslösningar

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Internetaffärer här:

Vill du göra bättre affärer på nätet?
Du får gratis tips som hjälper dig som vill fånga in kunder på nätet, sälja direkt och få koll på det senaste.

Internetaffärer har 27 000 glada läsare som satsar på internet som kanal för sina företag.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av böcker om internet från Bokförlaget Redaktionen.

Kolla här om brevet är något för dig.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.




Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se