Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Så här gör du för att bli bekväm med att sälja


Sveriges största tipsbrev för Soloföretagare


De flesta soloföretagare jag träffar har en sak gemensamt - de gillar inte riktigt att se sig själva i rollen som säljare.

Hur är det för dig? Ogillar du säljrollen?

Du är inte ensam.

Och vet du, jag tror att du har en del fördomar om försäljning. Du tänker på dammsugarförsäljare och ohederliga metoder. Du kanske känner dig som en nasare, att det inte är riktigt din stil, och lite fult att sälja? Då undrar jag så här: Vilket är ditt problem egentligen?


Är det...

  • ...Att det är under din värdighet att sälja? - Då föreslår jag att du funderar över vilka roller du har i ditt jobb. Jag är själv allt från säljare till författare och vaktmästare - allt har sin charm och sina svårigheter - och sin tid. Det är viktigt. Och vad beträffar värdighet, så är det väl ändå säljandet som har värdighet i ett företag. Det är säljaren som drar in pengarna så man får lön och semester. Det är säljaren som ser till så att företaget kan gå med vinst. Säljaren är hjärtat i företaget.

  • ...Att kunden borde fatta i alla fall? Ja, det är jobbigt att arbeta in saker men tänk vad kul det är när du lyckas. Omm du lär dig att sälja bättre så når du också ekonomiska mål. Har du tänkt på vad du skulle göra om du ökade omsättningen med låt oss säga 20-30 %?
    Tänk på det

    Du måste gilla tanken på att tjäna de pengarna. Varför? För att pengar är det som fungerar i företaget. En säljare motiveras av pengar därför att pengar skapar förutsättningar för företagandet. Det är därför du ska bli bra på att sälja. Så även om du driver ett företag baserat på ett intresse så ligger det också i ditt intresse att sälja så du kan fortsätta med ditt intresse.

  • ...Att du har glömt att tänka på dig själv som hjälpare istället för säljare? Jag tror att företag som fungerar på lång sikt gör det för att de vill hjälpa en grupp människor (kunderna) med något som är bra för dem. Om du känner att ditt erbjudande är bättre för dig än för kunderna så måste du ändra något så att förhållandet blir tvärtom.

  • ...Att du har glömt vad som är ett bra erbjudande. När jag säger "erbjudande" så menar jag förstås vad du erbjuder marknaden att köpa från dig. Ett bra erbjudande är något som du med glädje skulle sälja till din bästa vän, din mamma och dina syskon.


  • Det du behöver är:
    1. Tekniska kunskaper - hur man gör helt enkelt.
    2. En professionell inställning till själva säljandet.
    3. Ett erbjudande som är bra för kunderna
    4. Ett och ett halvt kilo jävlar anamma.

    Har du det här hemma?

    350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
    (En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



    En läsarröst
    ”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
    Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

    Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
    (Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

    Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

    Glöm inte att ha det roligt också ...😊


    Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
    Prenumerera gratis på månadsbrevet Soloföretagaren här:

    Jobbar du själv och behöver stöd ibland?
    Soloföretagaren ger dig stöd, råd och tips om att driva både dig och ditt företag framåt.

    Soloföretagaren har funnits sedan 2003 och har nästan 22 000 prenumeranter.

    Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

    EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med smarta böcker som passar soloföretagare.

    Läs ett exempel på tipsbrevet Soloföretagaren

    Fyll i din e-postadress i rutan




    Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.



    Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

    Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

    Vi kallar det för livssorg.

    Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

    Från boken:
    ☑️ Vilka är dina livssorger?
    ☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
    ☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
    ☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
    ☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
    ... Och mycket mer

    Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

    Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

    Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
    Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.

    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se