Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Utvecklingsavdelningen

Tio sätt för din personal att få det roligare på jobbet



1. Sätt upp bilder på alla chefer när de var små och låt personalen gissa vem som är vem.

2. Häng upp ett par löjliga glasögon på toaletten, så kommer ingen att kunna motstå att testa dem för att se hur de ser ut.

3. Var noga med att tala om för alla hur viktiga de är för företaget och konkret förklara vad de bidrar med. Detta har visat sig vara viktigare för trivseln bland anställda än en högre lön

4. Låt personalen göra saker på sina egna sätt. Detta har visat sig vara viktigare än högre lön för anställda.

5. För många anställda är det viktigt att känna att de växer, lär sig nya saker och hela tiden kommer framåt. Med få anställda på små företag med plattare organisationer är det svårt att tillfredsställa behovet av att växa, men det är viktigt att försöka eftersom det oftast är de bästa krafterna bland dina anställda som har störst behov av att lära sig något nytt och att känna att det finns en möjlighet att kunna komma vidare.

6. Om du är chef, så ska du veta att ditt humör påverkar personalen mycket mer än du kanske anar. Om du är glad, så blir de också gladare. Om du är grinig, så blir de illa till mods.

7. Erbjud möjligheter att avancera. Det finns inget värre än att jobba på ett företag där alla dörrar är stängda. Om det inte finns möjligheter att avancera, så erbjud åtminstone personer som vill utvecklas ett utökat ansvarsområde. De kommer att uppskatta det.

8. Behåll inte alla gratisgrejor som företaget får för egen del. Många företag mutar dig och bjuder in till evenemang och fester. Dela ut de här fördelarna till dina anställda. Se också till så att dina anställda få samma rabatter på inköp som ditt företag har. Var generös.

9. Akta dig för vad du säger. Om du hackar på en kund inför alla andra blir det snabbt en sanning att kunden verkligen är en idiot. Det får även resten av personalen att känna att de kan behandla kunderna precis likadant.

10. Uppmuntra personalen till att ha ett liv utanför jobbet. Det är inte coolt att jobba hela helgen. Det är en bomb som bara väntar på att explodera.

En viktig sak till!
Nedanstående bok är vår storsäljare om att motivera personalen varje dag. Du får 333 snabba och konkreta tips och metoder som fungerar att använda i jobbet.

Ha den i skrivbordslådan som stöd när det behövs.

333 smarta motivationsidéer som bara väntar på dig!


”Boken innehåller massor med bra tips som har utvecklat både mig som företagare och medmänniska. Stämningen på firman är bättre än någonsin, glada medarbetare = ökad effektivitet i arbetet! Boken hjälpte mig att motivera de anställda på ett helt annat vis än innan, snacka om skillnad. Nu är det jag som får anstränga mig för att hinna med i samma tempo på jobben! Ni är grymma - ni har hjälpt mig att utveckla mig som både företagare och medmänniska!”
Johan Lindberg, Gefle Nöje

Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).



Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se