Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om hur du säljer på internet

Hur du skriver mycket bättre säljtexter på nätet




Tänk dig en person som letar efter det du kan erbjuda, som hamnar på din sajts startsida – vad har du för godis där som gör att han/hon stannar kvar? Har du en sajt där du skryter om dig själv sida upp och sida ner (mycket vanligt) eller har du en sajt där det är svårt att förstå vad du erbjuder (också vanligt)? Eller har du en sajt som redan när den kommer upp på skärmen känns som en varm och trevlig plats som signalerar ”Du har kommit rätt”? Som signalerar att det här är ett företag som kan sin sak.

Det läskiga är är att din sajt verkligen kan avskräcka kunder. Det underbara däremot är att den också kan göra tvärtom.


Modellen som fungerar är egentligen mycket enkel:

1. Håll fram ett problem för besökaren – så nära att han/hon känner den beska smaken
2. Berätta om varför det är ett problem för besökaren
3. Visa på ett snyggt sätt hur din tjänst löser problemet – helt enkelt, se till så att läsaren vill ha mer av det du kan erbjuda.
4. Visa hur läsaren tar nästa steg på ett enkelt sätt.

Enkelt, eller hur?


Sju tips om hur du gör för att kunderna ska stanna kvar i en timme på din sajt

1. Skapa en rubrik på varje sida (Det är inte säkert att kunderna kommer till din startsida) som får det att vattnas i munnen på besökarna. Men kom inte med generellt företagsbabbel, det har alla hört förut:
Lägsta priser – klick, hej då
Serviceinriktad – klick, hej då

2. Kom till saken direkt på alla sidor. Det betyder helt enkelt att du måste visa exakt hur du kommer att lösa deras problem och tillfredsställa deras behov innan de ens börjar scrolla neråt på sidan. Tänk på saken en stund: Tar du själv dig tid att leta efter vad du är ute efter särskilt länge när du vet att du bara behöver trycka på en knapp och få upp massor av nya träffar? Jag gör inte det.

3. Ge besökarna ett snabbt erbjudande om att göra något. Du vill att de ska göra något NU. Om de inte gör det så försvinner de och du förlorar chansen.

4. Erbjud besökarna en gratis prenumeration på ett tipsbrev. Det är ett måste. Ge brevet ett bra namn och berätta vad de kommer att få och berätta vad som händer med deras adresser så att de inte blir oroliga över att du ska sälja den eller börja skicka saker de inte vill ha.

5. Håll det enkelt. Ett vanligt misstag är att ha för mycket grafik och bilder. Webblösningar gör det lätt att ha med så mycket läckert att det blir svårt att motstå ibland. Gör så här: Kisa mot skärmen (ja gör det). Ser du en huvudtanke och något som stöder den – eller ser du bara massor av färger, former, mönster, boxar och annat störande? Allt som stör huvudmeddelandet på sidan måste bort.

6. Ge besökarna ett skäl att komma tillbaka. Du kan hjälpa och stimulera den lusten genom att ha aktuell information på sajten hela tiden. Om besökarna kommer in den 10 oktober och ser att det senaste som publicerades på sajten är från den 5 mars, så känner de att sajten är gammal och seg. Om din senaste nyhet är från oktober så klickar det till i huvudet och chansen att de tror på din sajt som resurs är oändligt mycket större.

7. Och varför varför varför jobbar inte byggare med före- och efter-bilder på projekt? Snacka om spännande innehåll

Där har du lite att göra – gör det nu och se skillnad redan om en månad!

Skriv som proffsen!❤️


☑️ Vill du skriva bättre texter privat och på jobbet?
☑️ Tycker du att grammatik är trist?
☑️ Vill du ha snabba tips som lyfter all din skriftliga kommunikation?
☑️ Då är det här en bok för dig!

"Boken är lättläst, pedagogisk och underhållande. Ann-Louise Forsström betar av många aktuella språkfrågor. Hon listar bland annat "onödiga" engelska ord, reder ut hur varumärken ska skrivas, ger instruktioner för hur en bra text hänger ihop och diskuterar varför förkortningar ibland snarare stjälper än hjälper...Pedagogiskt för blivande skrivproffs."
Språktidningen

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Internetaffärer här:

Vill du göra bättre affärer på nätet?
Du får gratis tips som hjälper dig som vill fånga in kunder på nätet, sälja direkt och få koll på det senaste.

Internetaffärer har 27 000 glada läsare som satsar på internet som kanal för sina företag.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av böcker om internet från Bokförlaget Redaktionen.

Kolla här om brevet är något för dig.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.




Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se