Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om hur du säljer på internet

Hur du får besökarna att stanna längre på din sajt


Har du också märkt vilken fixering det är vid antal besök på sajter. Det spelar ingen roll om det är rätt personer som kommer eller hur länge besökarna stannar - bara den där räknaren plussar vidare hela tiden.

- Jodu, den här månaden hade vi 12 % fler besökare än förra året vid samma tid

Det är inte meningen att ge dig ångest nu, men gå in och titta på statistiken för din sajt och ta reda på hur länge den genomsnittlige besökaren stannar kvar på din sajt så ska du få se något intressant.

Ramla inte baklänges om du upptäcker att 75 % av alla dina besökare bara stannar i 1-60 sekunder - det är en vanlig siffra som kan putsas betydligt om man bara vet hur. Det ska du få veta nu.



Här kommer några lätta och snabba tips som får dina besökare att stanna längre:

1. Se till så att ditt innehåll är unikt och spännande för just dina favoritpersoner (tjat tjat men sant sant).

2. Länka till nära relaterad information överallt på sajten.

3. Jobba med texterna så att de blir enkla att läsa, har rubriker och underrubriker som gör dem lättare att läsa.

4. Överraska läsarna med interna länkar inne i texterna så att deras intresse får chansen att tändas igen.

5. Tala om för besökarna vad de kan göra sedan. Jag är så trött på alla som säger att de inte vill vara för säljiga. Om jag besöker en sajt och läser en text om rengöring av trädgårdsmöbler är jag bara glad över tips om var jag hittar det bästa rengöringsmedlet.

6. Se till att tekniken funkar. Det får inte ta lång tid att ladda en sida. Testa att vara besökare till dig själv. Utgå från en fråga som besökaren kan ha och leta dig fram till svaret. Känns det lätt att hitta?

7. Det bästa sist - när du gör din sajt, arbetar om den eller lägger ditt nytt - tänk så här: Är det jag jag gör nu så bra att besökarna känner att de ramlat in i en guldgruva? Om du kan svara ja på den frågan så är du rätt på målet.

8. För att få besökarna att stanna, måste man såklart få rätt besökare. Att skjuta överallt är slöseri med tid och pengar. Så, om du behöver få fler besökare som är rätt för din sajt så ska du inte missa den här boken som ger dig en rivstart framåt på bara några timmar.


Och till sist - Varför ska du vara intresserad av att behålla besökarna på sajten längre?

Jo, av det enkla skälet att det finns en bevisad och direkt koppling mellan längd på besök och köp.

Och du vill ju sälja, få kontakt, göra intryck

Kör på nu!

Idéer som andra har gillat

469 snabba tips som ökar försäljningen på din sajt

"Konkreta tips på hur man lyfter försäljningen i sin internetbutik, baserat på författarens egna erfarenheter. Täcker de flesta områden inom digital säljteknik och lägger också fokus på sådant som innehåll och design. En bra inspiratör både för nybörjare och de som vill avancera."
Internetworld

"Det som var bra med boken är att den kom till bra användning nu när vi håller på att bygga en ny webbshop, väldigt innehållsrik var den också. Boken hjälpte mig framförallt att tänka på olika typer av säljstrategier för att få kunden att handla på vår hemsida samt hur man skapar trygghet för kunden att trycka på ”köp” knappen. Jättetack för alla dessa tips som boken innehåller."
Häni Yones, Kramtex Workwear

"Boken har hjälpt till att bygga strukturen på vår sajt. Innan jag läste boken var sajten rätt rörig och inte speciellt säljande. Nu går sidan bra med en jämn ström av ordrar."
Daniel Evertsson, Creative Reklam

”Jag fick ett helt nytt tänk av boken. Den är en nyckel till framgång som jag har saknat.”
Christoffer Steffens

"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås

"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås

Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se