Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Utvecklingsavdelningen

Outsorcing eller inte? Här hittar du svaren





1. Bestäm först exakt vad det är du behöver hjälp med. Skriv ner problemet och vilket resultat du förväntar dig att nå med hjälp av en konsult. Många gånger kan den här processen faktiskt leda till att du inte ens behöver en konsult eftersom problemet blir tydligare och kanske lättare att se en egen lösning på. Om problemet är större än du kan klara av att lösa själv har du fått en bra kravspecifikation för konsulten.

2. Ta reda på vad det kostar att inte få problemet löst. Det ger dig en tydlig bild av vad det är värt att lägga ner på att låta en konsult komma med lösningen.

3. Skapa en budget och tidsramar för lösningen. Det ger dig utrymmet för att planera bättre och veta mer om hur mycket du själv och andra måste blandas in i konsultens arbete när han/hon är igång.

4. Undersök vilka alternativ du har. Om du har bra kontakter kanske du kan hitta en konsult den vägen. Annars är en sökning på internet det bästa alternativet eftersom du får chansen att se vad olika konsulter har gjort tidigare och vad deras expertis är - utan att behöva sitta och lyssna på det i telefonsamtal.

5. Ring några konsulter och intervjua dem per telefon. Beskriv ditt företags problem och utmaningen ni står inför och be konsulten beskriva sin egen expertis på området. Fråga gärna om gamla kunder till konsulten och vad han/hon hjälpt dem med som liknar det du vill ha hjälp med.

6. Träffa tre av dem du pratat i telefonen med och ta reda på mer av det du tycker är viktigt. En viktig sak kan vara om konsulten gör jobbet själv eller ser till att din personal lär sig att göra det själva. Allt beror på vad som är viktigt för dig på sikt. Fråga också vilka resurser han/hon behöver under arbetet.

7. Välj konsult baserat på de samtal ni haft och på de offerter du begär in från de konsulter du känner mest för. Det kan också vara en bra idé att kontakta konsulternas gamla kunder och prata närmare med dem.

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Smarta tips för företagare här:

Prenumerera på gratis tips som tar dig framåt som företagare
Du får konkreta tips och påminnelser om:
  • Hur du driver ditt företag lönsammare
  • Hur du spar tid och pengar
  • Hur du tjänar mer pengar
  • Hur du får fler kunder
  • Hur du jobbar effektivare och hinner mer

  • Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

    EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för smarta företagare.


    Läs gärna vad brevet innehåller

    Fyll i din e-postadress i rutan




    Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.




    Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

    Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

    Vi kallar det för livssorg.

    Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

    Från boken:
    ☑️ Vilka är dina livssorger?
    ☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
    ☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
    ☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
    ☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
    ... Och mycket mer

    Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

    Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

    Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
    Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.

    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se