Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

Sex bra lägen att höja priserna





- Hur höjer jag mitt timarvode?

Den smarta frågan får jag fler gångar i veckan av kunder och egentligen är det inte så svårt. Idag ska du få tips om hur du ska göra för att få kunderna att förstå att du är värd mycket mer.


Sex bra lägen att höja priserna

1. Du har förbättrat din service och/eller dina kunskaper.
Om du kan ge mer värde till dina kunder på mindre tid och därmed öka kvaliteten för kunderna – då är det rimligt att höja priserna. Utbilda dig mer, förbättra dina tjänster så kunderna känner det. Lägg till mervärden och visa att du bryr dig om dina kunder på riktigt.

2. Tillgång och efterfrågan på dina tjänster har förändrats.
Om du missar chanser, blir överbokad eller måste säga nej till kunder för att efterfrågan på dina tjänster ökat, då är det hög tid att höja priserna.

3. Du vill testa för att få viktig information.
Att testa ett högre pris är alltid företagsekonomiskt vettigt. Men, innan du testar, se till att du har en backup-plan att falla tillbaka på om dina nya priser mötet för stort motstånd.

4. Du vill positionera dig annorlunda.
Du kanske söker efter större kunder eller kunder som inte är lika priskänsliga som dem du har nu. Här måste du naturligtvis se till att du har de nödvändiga kunskaperna som backar upp ditt försök att få en högre profil som toppkraft. Det kanske är dags för lite PR-arbete och att skriva några artiklar som gör dig mer känd. Skaffa också referenskunder och uttalanden från nöjda kunder så hela världen förstår att du är bäst.

5. Du kan visa att du ligger längst fram av alla i din bransch.
Bli en expert på ditt område men glöm inte att visa det för omvärlden också. Du gör det på din sajt, i ditt nyhetsbrev, som talare och genom att publicera kunskap på olika sätt. Den som anses vara bäst kan alltid ta bäst betalt. Hur kan du göra den här veckan för att bli mer omtalad?

6. Du har skapa en tydlig och aktuell nisch.
Att karva ut en nisch som bara är din och som kunderna känner att du ”äger” gör det lätt att höja priserna. Älska förändringar som sker i din bransch och ta dem till dig. Ställ dig längst fram i och se nyfiket på det som händer i världen och se var din speciella nisch finns. Lär dig allt om det som andra vill veta just nu och sälj dina kunskaper. Att vara först inom ett område får det alltid att prassla i kassan.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges populäraste handbok för dig som säljer dina kunskaper❤️



"Helt suverän "mänsklig" bok om marknadsföring/försäljning! Har läst många böcker genom åren i detta ämne, men inte någon i stil med den här i mycket positiv bemärkelse! tack!"
Mona Härlin, villasjöviken AB

"Den här boken har gett mig mer självförtroende i att använda andra vägar än de konventionella för att sälja mina tjänster."
Isabelle Arnheim, STRATEG Företagslösningar

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Tjänstetipset här:




Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se