1. Ge kunderna något att berätta för sina vänner om. Vad kan du göra för att dina nuvarande kunder ska börja skryta om dig för sina vänner? Vad skulle kunderna säga ”Wow”! om som du gjorde? Testa att göra dina kunder lyckliga genom att ge dem mer än de trodde att de skulle få.
2. Utöka ditt erbjudande. Vilka nära relaterade produkter eller tjänster skulle dina kunder kunna vara intresserade av att köpa? Du kan till och med diversifiera in i andra områden. Vi ger ju ut affärslitteratur, men har startat ett till bokförlag som inriktar sig mer på personlig utveckling – se själv på www.egoforlag.se. Vad skulle du kunna utöka din verksamhet med?
3. Försök att hitta möjligheter att binda dina största kunder till dig med längre kontrakt mot bättre villkor. Det stänger ute dina konkurrenter och ger dig säkrare pengar under längre tid.
4. Bli en bra försvarare. Alla dina nuvarande kunder är utsatta för andra företags lust att ta över dem. Försvara din plats i kundernas hjärtan. Du försvarar din plats bäst genom att just nu visa dina kunder hur mycket de betyder för dig. Hitta på bra saker som hjälper kunderna. Visa att du står på deras sida och att alla beställningar är lika mycket värda. Affärer är att hjälpa varandra i vått och torrt. Om dina kunder känner så för dig, så kan dina konkurrenter knacka knogarna blodiga på dina kunders dörrar utan att någon öppnar.
5. Bli en resurs för journalister inom ditt område. Journalister är precis som vi andra, lata och letar alltid efter den snabbaste och enklaste lösningen. Om de har ett jobb som ska göras och behöver en källa, så ringer de personer som de redan känner till. Bli den personen genom att skicka pressmeddelanden, kommentera artiklar som skrivits, skriv egna artiklar och ge journalister uppslag till artiklar som gör deras liv lättare.
6. Ta dig in på marknaden med billigare underprodukter. Sälj en produkt billigt för att även kunna sälja din huvudprodukt där. Det här är en så bra idé, så att du redan nu borde utveckla en billig underprodukt att sälja för att kunderna ska se hur snabbt du levererar, hur trevlig du är och hur bra det är att ha med dig att göra. När kunderna sedan ser att du levererar små ordrar med ett leende, så kan de känna sig trygga med att även ge dig större affärer.
7. Se till att vara där dina och konkurrenternas kunder finns. Om dina kunder finns på Facebook, se till så att du också är där. Om de alltid ställer ut på en viss mässa, så gör det du också. Om de twittrar, gör det du också. Var dina konkurrenter än är – se till att vara där du också.
8. Jobba för att göra din marknadsföring personligt inriktad. Det här är jag dålig på, det ska jag erkänna. Jag har pinsamt dålig koll på vad mina kunder har köpt tidigare. Om jag hade haft bättre koll på det, så skulle jag kunna erbjuda nära relaterade produkter på ett smartare sätt direkt till dem som borde vara intresserade av dem. Jag ska bli bättre på det här i år. Är du bra på det?
9. Var först eller bäst. Det är de två olika nycklarna för de flesta företag idag. Antingen kommer du med nyheterna först och får ett försprång som kan var svårt att ta in eller så måste du jobba för att bli mycket bättre än de som var först ute med en produkt eller tjänst.
10. Visa dina generösa returrätter. Företag är konstigt nog rädda för att utöka garantier och/eller returrätten. Jag förstår inte varför. Om dina konkurrenter har 20 dagars returrätt, så kläm till med 100 dagar. Om din konkurrent har en garanti på ett år, lova då själv två år.
En viktig sak till!
Alla smarta företagare och säljare jagar konstant ny inspiration för att komma vidare. I nedanstående storsäljare som numera är en klassiker får du hela 345 smarta sätt att hitta nya kunder. Och det går fort att ta till sig innehållet och omvandla det till något praktiskt att göra. Läsarna älskar den här boken.
Läs den du också och börja hitta alla de där nya kunderna snabbare.
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️
Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB
"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet
"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).
Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB
"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet
"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).
Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.