Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

Hur skyltar man bäst i butiken?





20 sätt att göra intressant butiksskyltning

1. Sätt prislappar på allt i skyltfönstret så att kunderna vet vad som väntar och kan gå in.

2. Beskriv produkterna med några enkla rader så att förbipasserande kan läsa om dem. På det sättet kan produkterna sälja sig själva.

3. Bygg skyltfönstret runt ett tema. Det kan handla om årstiden som gäller, speciella dagar etc. Det kan också vara tvärtom. Du kan skylta med sommar, ta med sand och paraplyer i skylten och skriv nu är det bara x dagar kvar till midsommar. Som tröst har vi den här veckan extraerbjudande på x.

4. Täck över hela skyltfönstret med papp. I pappen gör du kikhål under vilka det står "Endast för män", "Endast för kvinnor", "Endast för barn". Där inne har du sedan ett specialerbjudande som gäller respektive kategori.

5. Sätt upp en stor glasburk med kolor i och be kunderna gissa hur många som är i burken. Variera tävlingarna när du ska skylta i butiken.

6. Ändra något litet varje dag för kunder som går förbi regelbundet.

7. Om du har stängt: Sätt upp en liten låda där kunderna kan skriva i namn och telefonnummer och vad du ska ringa dem om. Sätt en blyertspenna i ett snöre utanför.

8. Håll fönstret skinande rent

9. Utbilda dem som går förbi. En hårsalong kan skriva "Visste du att människor har 26 000 (eller vad det kan vara) hårstrån på huvudet?”

10. Sätt upp en liten låda med dina broschyrer eller "10 tips" om ditt område som kunderna kan ta gratis.

11. Kan du använda ditt fönster för en demonstration, gör det.

12. Kan du ha en videofilm som rullar och visar dina fördelar? (Eller fem videofilmer som rullar och visar dina fördelar?)

13. Kan du ha ett eller fler inramade brev från nöjda kunder? (Har du inga brev, se till att få det.)

14. Kan du ha en eller flera tidningsartiklar om ditt företag (Har du inga artiklar, se till att få det)?

15. Ha en skylt där du räknar ner hur många dagar det är kvar till midsommar för att göra kunderna glada på vintern. Vad som helst som visar att du är en sympatisk person.

16. Det finns få saker som intresserar människor så mycket som en chans att se hur de ser ut. En spegel i skyltfönstret får människor att för ett ögonblick glömma bort var de var på väg och vad de skulle göra och det enda de bryr sig om är hur de ser ut. Håret måste vara okej, så är det bara. När de stannar till framför din spegel har du dina specialerbjudanden i anslutning till spegeln. Samma sak gäller inne i butiken.

17. Använd något som rör sig i ditt skyltfönster. Köp en tågbana och låt ditt erbjudande ta en tur.

18. Ha en julgran i augusti med ett meddelande, t.ex; "Ligger du också efter i planeringen – kom in".

19. Du kan ha ett akvarium i skyltfönstret. Barnen vill titta och då stannar mammorna och papporna också och tittar på dina erbjudanden. Du kan ha en skylt där det står ”Välkomna alla barn att titta på fiskarna" så att föräldrarna känner att de kan gå in utan risk. Lägg till ett P.S: "Alla vuxna barn är också välkomna".

20. När du stänger butiken och släcker ner kan du montera en lysknapp utanför med texten "Tryck här". Butiken tänds upp för ett par minuter och dina extraerbjudanden syns för den intresserade på gatan.

Provläs boken 1000 tips om att sälja mer i din butik❤️


I en tid när butiker får det allt svårare att överleva är den här boken idébanken för att inte bara överleva utan att sälja mer och blomstra.

"1000 tips om att sälja mer i din butik har hjälpt oss se nya infallsvinklar om hur vi skall sälja ännu mer. Den är lätt att omsätta och applicera på verkligheten. Alla mina butikschefer har fått ett eget ex."
Bo Filhage, Wettergrens bokhandel AB

Klicka här, provläs och se vad andra tycker.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Butikstipset här:

Sälj mer i din butik
För dig med butik som behöver nya tips och inspiration som hjälper dig att sälja mer i din butik.

Butikstipset går ut till nästan 18 000 prenumeranter och startades 2004.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med bra böcker om att sälja från Bokförlaget Redaktionen.

Vill du veta vad du får - titta här.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.



Om författaren: Stefan Ekberg har skrivit ett trettiotal böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se