Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om hur du säljer på internet

Autoresponder som marknadsföringsverktyg

Kort om autoresponder för dig som inte vet vad det är:
När du går på semester, är på möte eller inte kan svara på mailen snabbt av andra skäl så kan du se till så att ett förinställt svar går ut till alla som skickar e-post till dig helt automatiskt.


Det är en bra funktion men av de flesta används den bara för att tala om att man är på möte, semester eller är sjuk. Väldigt få använder autoresponder som marknadsföringsverktyg. Det är synd. Särskilt för kunskapsföretag.


4 tips om att använda autoresponder som marknadsföringsverktyg

1. Förutom att tala om var du befinner dig för den som inte får svar på e-posten kan du berätta om din senaste kampanj, referera till något intressant innehåll på sajten eller ge konkreta erbjudanden i dina autosvar.

2. Du kan skapa något riktigt attraktivt innehåll på din sajt som man kan få ta del av men bara om man skickar ett mail till en särskild adress. Du kanske skriver en tipslista inom ditt område och lockar besökarna på hemsidan att skicka ett tomt mail till dinatips@dittforetag.se (en e-postadress som du använder bara för autorespondertjänsten).

3. Med en mer avancerad autoresponder kan du till och med starta automatiska kurser med flera delar som sköts helt automatiskt. Vecka 1 anmäler sig tre deltagare och får kursbrev 1. Vecka 2 anmäler fem deltagare sitt intresse och får också brev 1. De som anmälde sig vecka 1 får nu kursbrev 2. Helt automatiskt och schemalagt. I slutet av kursen är det dags för dem att ta ett steg närmare dig och ditt företag.

4. Du kan ge kunderna service snabbare eftersom de själva kan begära att få information skickad till sig automatiskt när som helst på dygnet.


Vad du vinner:
1. Du får en helt automatisk marknadsföringskanal - fantastiskt!
2. Du får chansen att visa vad du kan för kunder som annars inte skulle kontakta dig
3. Du får namn på möjliga kunder att kontakta
4. Det är ett billigt och snabbt sätt att marknadsföra ditt företag till personer som verkligen är intresserade.

Vad säger du - visst är det värt ett försök?

Google❤️ Dig - en bok för dig utan förkunskaper i att synas hos sökmotorerna

Här får du hemligheterna med att få Google att ranka din hemsida högre – en konkret bok som inte kräver några förkunskaper alls.

"Jag gjorde som du sa i boken: Stängde in mig på ett hotellrum i två dagar och gjorde en handlingsplan enligt boken. När jag kom tillbaka till jobbet tog jag kopior och sa: Det här ska vi göra. Vi ser redan resultatet. Tack!"
Bernt Johansson, Solna

Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu i vår egen bokhandel.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se